Toon posts:

Voordelen externe USB behuizing voor harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laatst zag ik dit produkt op een of andere site. Nu wilde ik eens weten wat nu precies de voordelen zijn van zo'n usb behuizing voor je harde schijf?

Verwijderd

Eigenlijk niks... Je kan je harde schijf dan meenemen. Meeste PC's kunnen er niet vanaf opstarten, en daarnaast is het nog eens (veel) langzamer. Maar je kan hem meenemen. Zie het dan maar als een enorm grote USB-memorystick (qua grootte en qua opslagruimte)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:06

megaleo

Special member

Lijkt me nogal logisch. ;) Is gewoon makkelijk om een grote harde schijf bij je hebben met allerlei gegevens. :7
Met werk kan dat handig zijn. Voor presentaties of documenten of introductiefilmpjes.
En prive handig als je een divx bij een vriend vandaan wil halen of een zooi mp3's.
Idd net zoiets als een grote memorystick.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is de transfer snelheid van de usb behuizing sneller of niet dan de 'normale' snelheid van een harde schijf?

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Niet

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05
heb je de post van CABAL wel gelezen?? en dan vooral de regel"
..., en daarnaast is het nog eens (veel) langzamer.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:06

megaleo

Special member

Je kunt kiezen voor een USB 1.1 variant of een USB 2.
USB 1.1 gaat maximaal met 12 Mb/sec. En USB 2.0 heeft een maximale bandbreedte van 480 Mbit/s, ideaal voor bandbreedtehongerige in/uitvoer apparaten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@ CABAL

Wat betreft de sloomheid valt het wel mee. USB2.0 = 480Mbit/s ofwel 60MB/s
Dat heb ik met mijn interne schijven nog niet gehaald.

Verder heb je wel gelijk met je plakband werkt altijd :D

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Met mijn interne schijfen (WD) haal ik met HD-Tach met burst zo'n 68MB. Daarnaast is USB2.0 welliswaar 480mbit, maar dat wordt niet effectief gebruikt. Vrij veel overhead. Volgens mij was dat ook nog eens half-duplex, en is USB niet ontworpen voor dit soort dingen, net zomin als dat je een muis op een S-ATA poort aansluit (het zou vast wel kunnen, maar of het nut heeft?)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover is echt zat terug te vinden :) Ga gewoon de technische specs/features/etc na en weeg dan zélf de voor- en nadelen af B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.