Toon posts:

Strepen in DVD beeld, aardlus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een Realmagic H+ dvd decoder aangesloten op mijn televisie. Het probleem is echter dat ik een lichte maar irritante storing in mijn beeld krijg. Twee horizontale strepen die zigzaggen.
Het probleem wordt alleen dan opgelost als ik de stekker van de UPS uit het stopcontact trek (de pc blijft dan nog draaien).

Omdat ik het vermoeden had dat dit een aardlus is, heb ik de volgende sitautie geprobeerd, maar zonder succes.
* alle apparatuur op 1 stekkerdoos
* radio en tv antennes eruit
* chello UTP eruit
* geluid PC -> TV afgekoppeld
* overige randapparatuur van de tv afgekoppeld (radio, cd)
* alle geaarde en ongeaarde stopcontacten geprobeerd
* alles van de UPS af en rechtstreeks van op stopcontact

De enige manier om de strepen weg te krijgen is de UPS van de (geaarde of ongeaarde) netspanning af te halen.

Wat is hier aan de hand en hoe los ik het op?

Nog even voor de duidelijkheid:
Ik heb een 75ohms coaxkabel met 'bananeplug' van zon 12 meter lang. Ook een SVHS kabel van dezelfde lengte mocht niet baten.

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik denk niet dat ik je echt kan helpen. Ik heb echter wel een soortgelijk probleem gehad. Ik woonde in een flat met alleen ongeaarde stopcontacten. Er werd aangeraden om mijn PC en monitor dan toch maar te aarden met een aarddraad aan de verwarming. Toen ik later een Encore kit kocht van Creative en ik DVD's af wilde spelen om mijn TV kreeg ik van die witte strepen die van boven naar beneden over het scherm liepen. Toen ik na veel proberen uiteindelijk toevallig de aardedraad verwijderde was het probleem opgelost. Het aarden leidde bij mij dus tot storingen van het DVD signaal naar mijn TV.

Ik weet niet of je hier iets mee kan maar ik wilde het toch even laten weten.

Succes.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
je kan zo'n kabeldoosje kopen, die installeer je dan ipv van de aansluiting die je nu hebt, moet je maar naar een elctronica zaak gaan en het woord tv en aardlus laten vallen, weten ze wel wat je bedoelt, bij mij was het in ieder geval de oplossing(ook via verwarming geaard)

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Uhm...Na de 10m (kabel) word je beeld slechter. Dus probeer een korte kabel...:?

Mzzls