Sinds een tijdje heb ik een Realmagic H+ dvd decoder aangesloten op mijn televisie. Het probleem is echter dat ik een lichte maar irritante storing in mijn beeld krijg. Twee horizontale strepen die zigzaggen.
Het probleem wordt alleen dan opgelost als ik de stekker van de UPS uit het stopcontact trek (de pc blijft dan nog draaien).
Omdat ik het vermoeden had dat dit een aardlus is, heb ik de volgende sitautie geprobeerd, maar zonder succes.
* alle apparatuur op 1 stekkerdoos
* radio en tv antennes eruit
* chello UTP eruit
* geluid PC -> TV afgekoppeld
* overige randapparatuur van de tv afgekoppeld (radio, cd)
* alle geaarde en ongeaarde stopcontacten geprobeerd
* alles van de UPS af en rechtstreeks van op stopcontact
De enige manier om de strepen weg te krijgen is de UPS van de (geaarde of ongeaarde) netspanning af te halen.
Wat is hier aan de hand en hoe los ik het op?
Nog even voor de duidelijkheid:
Ik heb een 75ohms coaxkabel met 'bananeplug' van zon 12 meter lang. Ook een SVHS kabel van dezelfde lengte mocht niet baten.
Het probleem wordt alleen dan opgelost als ik de stekker van de UPS uit het stopcontact trek (de pc blijft dan nog draaien).
Omdat ik het vermoeden had dat dit een aardlus is, heb ik de volgende sitautie geprobeerd, maar zonder succes.
* alle apparatuur op 1 stekkerdoos
* radio en tv antennes eruit
* chello UTP eruit
* geluid PC -> TV afgekoppeld
* overige randapparatuur van de tv afgekoppeld (radio, cd)
* alle geaarde en ongeaarde stopcontacten geprobeerd
* alles van de UPS af en rechtstreeks van op stopcontact
De enige manier om de strepen weg te krijgen is de UPS van de (geaarde of ongeaarde) netspanning af te halen.
Wat is hier aan de hand en hoe los ik het op?
Nog even voor de duidelijkheid:
Ik heb een 75ohms coaxkabel met 'bananeplug' van zon 12 meter lang. Ook een SVHS kabel van dezelfde lengte mocht niet baten.