Toon posts:

[asp.net] 1 waarde uit de dataset halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op w3schools, asp.net en wat andere site gezoch maar nix gevonden (of over heen gekeken ;) )
Maar als ik dataset heb, hoe haal ik dan 1 cel uit mijn dataset? Dit moet wel gebeuren in m'n functie(dus "<%# databinder.eval...."kan imho niet).

ten tweede bestaat er ook zoiets als global variable bij een asp.net pagina?
En nog bedankt want ik stel wel hele n00b/newbie vragen zonder een boek te hebben gelezen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 17:01:
Ik heb al op w3schools, asp.net en wat andere site gezoch maar nix gevonden (of over heen gekeken ;) )
Maar als ik dataset heb, hoe haal ik dan 1 cel uit mijn dataset? Dit moet wel gebeuren in m'n functie(dus "<%# databinder.eval...."kan imho niet).
SqlDataReader
OleDbDataREader

En voor de rest is er weinig te zeggen; geen idee of je met datatables werk of niet.

D'r staan zat voorbeelden in de quickstart van asp.net hoe je meerdere rows ophaalt. Nu kan je zelf wel bedenken hoe je 1 row ophaalt.. (hint: datareadernaam.read) Maar nu ik je gedachtenspinsel zie, heb ik zo een vaag vermoeden dat je op de gok maar wat probeert. Ik kan je dan ook van harte aanbevelen om de quickstart van asp.net eens goed door te lezen.

Anders ga je eerdaags nog goed de mist in, omdat je geen idee hebt wat er allemaal gebeurd.
ten tweede bestaat er ook zoiets als global variable bij een asp.net pagina?
En nog bedankt want ik stel wel hele n00b/newbie vragen zonder een boek te hebben gelezen.
OF Session variabelen werken? Probeer het uit, zoek het op met Google (Session, aSP.Net)

[ Voor 131% gewijzigd door gorgi_19 op 29-06-2003 00:08 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo