Dali suite 2.5 en Dali 6006 (incl. rear en center)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33241

Topicstarter
Hoi,

Ik ben vandaag wezen luisteren en bovenstaande boxen kwamen er voor mij het beste uit (al vond ik het erg moeilijk).
Volgende week ga ik weer terug om te luisteren, om een keuze tussen beide te maken.

Heeft er ieamand ervaring met beide boxen en wat vinden jullie ervan? Ik vind de Dali 6006 iets te klinken (in stereo mode), de Dali Suite 2.5 vond ik iets rustiger. Al heb ik nog niet 5.1 geluisterd icm een DVD.

De winkel raadde mij een Marantz SR4300 aan. Weet iemand welke merk/type versterker er hier nog meer goed bij past?

Groeten TheSky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Ik zou ook eens naar een NAD luisteren als je muziek ook belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:55
Ik heb toevallig donderdag de dali 6006 Special Edition gekocht. Helemaal compleet. Alleen heb ik in plaats van de rear speakers een paar 2002 erbij gekocht. Ik vind het persoonlijk erg goed klinken. Ik had het vergeleken met verschillende speakers waaronder:
Dali suite 2.5
Dali new suite 1.7
Dali new suite 2.8
B&W 603s3
Verschillende van Elac
en nog een boel

Als je twijfelt tussen de 2.5 en de 6006 zou ik je als eerste aanraden om de 2.5 tegenover de 2.8 te zetten. Deze speaker klinkt imho zeker beter dan de 2.5

Je moet ook kijken naar welke soort muziek je luistert. De 6006 doet het beter op wat modernere muziek terwijl de suite serie het beter zal doen op bijvoorbeeld klassiek. De 6006 is ook een stuk beter in het laag en dat is een van de redenen waarom ik voor deze heb gekozen.

Voor de keuze van een receiver moet je zelf luisteren. Ik zou zelf niet voor een Marantz gaan aangezien deze vaak wordt neergezet als 'wollig' dit versterkt de eigenschappen van de Dali speakers. Momenteel draai ik met een Yamaha receiver, dit klinkt wel goed. Ik wil nog een nieuwe kopen, dan ga ik waarschijnlijk voor een Denon receiver. Deze is neutraal en klinkt goed bij de Dali speakers.