Toon posts:

[laptop] power in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik reis regelmatig met mijn laptop in de auto.
Mijn laptop is van de Aldi en bevat een zeer rare Power aansluiting (een rondje met wat puntjes erin)

(link vanwegen te groot plaatje)
http://www.smshuis.nl/shit/DSC00722.JPG

Nu heb ik beetje rond gezocht op internet maar kan nergens een verloop van de sigarettenaansluiting naar zoiets vinden. Wel met andere uiteindeplugjes (gewoon een rondje).

Is er niet iets waarmee je een soort van stopcontact kan nabootsen in je auto, zodat ik de stekker van me laptop daar in kan stoppen ofzo?

Of weet iemand waar ik wel die verloopjes kan vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 16:48 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat dacht je van een 12v naar 220v omvormer? Te koop bij elke auto speciaalzaak.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Microkid schreef op 28 June 2003 @ 16:48:
Wat dacht je van een 12v naar 220v omvormer? Te koop bij elke auto speciaalzaak.
idd. Zo heb ik mijn laptop ook aangesloten in de auto. :)
Voordeel dat je ook nog andere apparaten kan aansluiten ipv alleen de laptop.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 28 June 2003 @ 16:48:
Ik ben een n00b op het gebied van auto's... hoe gaat dat dan in z'n werk. Zijn dat dan 2 draadjes uiteindelijk? Of een stopcontact?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 16:49:
[...]

Ik ben een n00b op het gebied van auto's... hoe gaat dat dan in z'n werk. Zijn dat dan 2 draadjes uiteindelijk? Of een stopcontact?
Gewoon : stekker die je in je sigaretten aansteker steekt -> omvormer -> 220v aansluiting waar je gewoon een 220v stekker in kan prikken. Niks geen gevaarlijk gedoe met draadjes ofzo.

Hier staan er een paar:
http://www.laptops.nl/ishop/index.html?sc[0]=45&sc[1]=

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 28-06-2003 16:57 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 28 juni 2003 @ 16:55:
[...]

Gewoon : stekker die je in je sigaretten aansteker steekt -> omvormer -> 220v aansluiting waar je gewoon een 220v stekker in kan prikken. Niks geen gevaarlijk gedoe met draadjes ofzo.
Dat is stoer!! 8)
Ik ga even maandag langs een Autowinkel. (Zijn allemaal gesloten nu)

Thanks voor de hulp.

Lets drive B)

Die dingen zijn alleen wel duur. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 17:00 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Let wel ff op het aantal Watts die die omvormer kan hebben :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 28 June 2003 @ 17:00:
Let wel ff op het aantal Watts die die omvormer kan hebben :)
Wat bedoel je daarmee precies?
Ik moet minimaal de 150 hebben (dat is de output ook naar mijn laptop)
maar ik denk dat ik ga voor de 300

En kun je ook 2 apparaten erop aansluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 17:02 ]

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm, zo te zien is dat dezelfde adapter/aansluiting als de Promedion's, dus de laptop zal wel een Promedion zijn met een ander labeltje. Neem anders contact op met XS2, die kunnen je 't wel vertellen denk ik. De website is: www.xs2.nl . :)

Volvotips.com

Verwijderd

Bart-Willem schreef op 28 juni 2003 @ 17:07:
Hmm, zo te zien is dat dezelfde adapter/aansluiting als de Promedion's, dus de laptop zal wel een Promedion zijn met een ander labeltje. Neem anders contact op met XS2, die kunnen je 't wel vertellen denk ik. De website is: www.xs2.nl . :)
Dat is een distributeur.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 17:01:
[...]

Wat bedoel je daarmee precies?
Ik moet minimaal de 150 hebben (dat is de output ook naar mijn laptop)
maar ik denk dat ik ga voor de 300

En kun je ook 2 apparaten erop aansluiten?
Het gaat erom dat je met een 100watt converter-ding geen 300watt apparaat kan voeden. ;) En hoeveel watt laptops gebruiken is verschillend per type.

Over dat meerdere apparaten: Het lijkt me dat je dan die aansluiting kan gebruiken al een gewoon 220v stopcontact. Je zou dan dus ook wel een splitter kunnen aansluiten, maar let dan opnieuw op het aantal watt wat er gebruikt wordt door beide apparaten samen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 17:08:
[...]

Dat is een distributeur.
En importeur van dat soort dingen. Op hun site staan ook de verkooppunten, dus contact met hen opnemen en vervolgens het afnemen via een verkooppunt should do the trick.

Volvotips.com

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aikeleer schreef op 28 June 2003 @ 17:59:
[...]

Het gaat erom dat je met een 100watt converter-ding geen 300watt apparaat kan voeden. ;) En hoeveel watt laptops gebruiken is verschillend per type.

[....]
Let er ook op dat de converters die je gewoon op je 12v sig.aansteker-plug niet zoveel
vermogen leveren, als je een zwaardere (250 watt ofzo) koopt , moet je die meestal
direct op de accu aansluiten, met wat dikkere kabels als wat er naar je aanstekerplug
meestal hebt. Die is dus te licht om er veel strooom uit te trekken

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1