[XP -radon 9500 pro] installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Eindelijk kwam ie dan vandaag, mijn nieuwe glimmende Tyan radeon 9500 Pro.
Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid geinstalleerd :(

Na 3 uur oude drivers removen, directx upgraden,registry cleanen,enz......ben ik nog geen stap verder. Ik heb verschillende versies van catalyst geprobeerd (ook degene die met de kaart meegeleverd waren).

Bij het installeren word mijn kaart steeds herkent als een 9700.....en ik krijg xp er niet vanaf gebracht dat he een 9500 pro is. Als ik hem dan och maar die 9700 drivers laat gebruiken, dan kom ik na de verplichte reboot niet meer terug in mijn os. Na een minuut naar een zwart scherm te kijken, word mijn systeem automatisch gereboot.

Het huilen staat me langzaam nader dan het lachen *)7

Wie o wie kan mij helpen....

Asus a7v333
1gb 333 Mem
amd athlon 2100 +
Xp pro - sp1

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Klinkt als een probleempje met oude drivers die achtergebleven zijn, nvidia drivers mag ik raden...

Er zijn Detonator Destroyer tools maar....een herinstall van windows is en blijft het beste!

There is no place like ::1

• MarlonB
Ik heb met detonator rip alle oude drivers verwijderd (hoop ik).

Een nieuwe installatie wil ik eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen....Heb een oracle database, apache-server en nog wat dingetjes draaien die me zeer veel tijd kosten om opnieuw in te richten |:(

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ouch....mmm...al geprobeerd je Driver Cache ( c:\winxp\driver cache\i386\ ) te legen, soms zitten daar nog resten van oude drivers!

Verwijderd

Maak even een partitie aan waar je tijdelijk een 2de windows installatie op zet, dan ben jij weer opgelucht dat het (waarschijnlijk dus niet) aan de kaart zelf ligt.

• MarlonB
Swampy: Ik zal eens die cache leegmaken en proberen.

janpieter: Jammer genoeg heb ik geen ruimte meer voor een extra partitie.

• MarlonB
Ok, fresh install gedaan van xp......via 4.48 geinstalleerd...

zelfde probleem :(

Verwijderd

directx9 geinstalleerd? welke catalyst drivers gebruik je?

• MarlonB
Mag het ook 9a zijn ?

• MarlonB
met 9a geprobeerd en wederom verschillende catalyst versies......NIKS

Na het installeren van de driver kom ik na de reboot niet meer in xp.....de monitor slaat dan ook gewoon uit.....lijkt alsof ie niet die test gaat uitvoeren die ie moet doen..

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lijkt alsof je moederbord de videokaart niet aardig vindt!

Umm...heb je genoeg stroom voor je videokaart.....want de nieuwere videokaarten zuipen nog al een beetje en als het aan je voeding zou liggen :(

• MarlonB
ik heb een 350W voeding.....en verder heb ik bijna niks aan mijn pc hangen....
Ik mag toch hopen dat dat genoeg is....

Na wat zoekwerk op de ATI-site, heb ik hier een hele pagina over gevonden, schijnbaar was ik dus niet de enige met dat probleem. Helaas hebben hun oplossingen (de standaard "je moet alle drivers updaten") mij niks verder geholpen......ik heb ze maar eens een mailtje gestuurd.

Mijn dag die zo goed begon toen de kaart geleverd werd, heeft tot nu toe alleen nog maar anti-climaxen gekend :(

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
nou aan de voeding ligt het niet ik heb een 9700+pentium 4 en die werkte prima op een voeding van 300w maar ik had ook installatie problemen fresh install windows xp verholp alles

[ Voor 28% gewijzigd door staafonline op 29-06-2003 01:48 ]

Verwijderd

Ik denk dat het een compatible probleem is tussen het moederbord en de kaart. Vertel dit aan de leverancier en ruil hem om voor een ander merk. Een bios update op je mobo zou je overigens nog wel kunnen proberen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

MarlonB schreef op 29 June 2003 @ 01:40:
ik heb een 350W voeding.....en verder heb ik bijna niks aan mijn pc hangen....
Ik mag toch hopen dat dat genoeg is....
Wattage zegt helemaal niks. Wat zijn de waardes van je 3, 5 en 12 volt lijnen?

Waarom wattage weinig uitmaakt

MechWarrior || Monsters Game

• MarlonB
Tja, heb dan vandaag een reply gehad van ATI. Hun tip was, geloof het of niet, update je drivers :(
En dat nadat ik uitgebreid in mijn mail had beschreven dat ik van alles de nieuwste drivers gebruik (inclusief laatste bios).

Mijn 3,5,12 volt lijnen zitten volgens asus-prob allemaal ruim daarboven (maar binnen de 10 procent).

Ik ga eens een andere pc zoeken om te testen.....kom zo niet verder.

• MarlonB
Na, vandaag dan eens mijn kaart in een oudere machine met windows 98 gestopt........ METEEN lopen als een tierelier....

Dus, of ik heb een driver probleem, of mijn mobo lust hem echt niet.
Aangezien ik die al een jaartje heb, zal ik die wel niet meer kunnen ruilen :)

Denk dat ik eens 98 op mijn pc'tje ga zetten......kijken wat ie daar mee doet.

Heb ook contact gehad met ATI ,TACHYON en ASUS......en heb er tot nu toe niks aan gehad....allemaal wijzen ze naar elkaar als de schuldige.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zucht....tja...sommige kaarten worden niet op elk moederbord ge-accepteerd!

Slot naast je AGP poort is hopelijk toch wel vrij he, dat is namelijk een gedeelde IRQ met de AGP poort!

[ Voor 42% gewijzigd door swampy op 01-07-2003 21:29 ]

• MarlonB
Yup, ik hem maar 1 pci-device (netwerkkaartje) en die zit zo ver mogelijk van de agp kaart af als mogelijk.......heb het ook geprobeerd met alleen alle basiselementen , en alle andere kaarten en randapparatuur verwijderd.

AGP gebruikt irq 11, en deze is vrij.

Shit, bedenk me net dat als ik 98 wil gaan installeren, ik mijn drives weer om moet zetten van ntfs naar fat32 :(

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lolz...sukkel :p

Mmm, mijn truken doos is nu echt wel op...mmm..tja...doorgaan met aankloten maar weer he!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Eeuhm mijn Radeon9700 werd herkent als "Radeon 9500 PRO / 9700" en zo stond deze ook in Apparaatbeheer.

Maar de drivers voor de 9500PRO en de 9700 zijn toch hetzelfde :? weet je zeker dat je je niet zorgen maakt om niks?

ow wacht ik zie het al |:(
MarlonB schreef op 28 June 2003 @ 19:53:
met 9a geprobeerd en wederom verschillende catalyst versies......NIKS

Na het installeren van de driver kom ik na de reboot niet meer in xp.....de monitor slaat dan ook gewoon uit.....lijkt alsof ie niet die test gaat uitvoeren die ie moet doen..
je komt er dus helemaal niet eens in.

[ Voor 50% gewijzigd door xabre16v op 02-07-2003 02:01 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:19

Blord

Hello Kitty !

Soms mogen de videokaart en mobo elkaar niet. Toen ik mijn eerste 9800pro kreeg, kon ik de Catalyst drivers ook niet installeren op mijn P4C800. Zelfs niet na format C: /u/s , dus een andere 9800pro erin gestopt en deze loopt als een trein.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:42
Je kan proberen om je AGP snelheid wat lager te zetten, moest ik ook bij een systeem doen wat een ati kaartje niet echt leuk vond. Windows 2000 misschien een optie ?

• MarlonB
Heb de agp ook al eens op 2x gezet....no difference.....
Naar 2000 zal ook niet veel helpen, aangezien deze drivers nagenoeg gelijk zijn (heb ik gehoord).

Maar begin nu steeds meer interessante info van ASUS te krijgen.
Van een ASUS-medewerker:
"The ATI 9000/9700 designation is not fully compliant with Intel AGP Spec. Please contact with ATI for solution ASAP."
" The ATI 9000 series graphic card only with PN xxx-xxxxx-30 or above version can work well on A7V333, please check."

Ff gechecked, en ja hoor, ik heb dus natuurlijk een oudere versie.....
Probleem zo goed als zeker gevonden, maar nog niet opgelost :(

Ben nu met Tacyon in onderhandeling om mijn kaart te ruilen voor een nieuwere (wel compatible) versie.
Pagina: 1