Toon posts:

[XP] crash bij standy/hibernate met asus laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag allemaal!

Een week geleden heb ik een gloednieuwe Asus L3500H gekocht (P4 2,4Ghz, 512MB RAM, DVD/CDRW, WinXP home). Ik heb toen de harde schijf compleet opnieuw gepartitioneerd en m'n eigen Windows XP Prof. er op gezet.

Sinds die nieuwe XP krijg ik m'n laptop niet meer in de slaapstand (hibernate) of standby. Ik kan de optie gewoon kiezen bij het afsluiten (standy en hibernate door shift in te drukken), en als ik er op klik, dan gaat Windows ook keurig afsluiten. Echter, vervolgens blijft dat ding tot in de eeuwigheid hangen bij het scherm: "Standy wordt voorbereid" (of slaapstand wordt voorbereid)

Ik heb allerlei nieuwe drivers geïnstalleerd, maar niets helpt. Ook heb ik Nero al verwijderd, want ik las ergens dat dat een probleem kan zijn. Ook dat hielp niet!
Voor de duidelijkheid: de slaapstand en standby werkten wél bij de fabrieksinstallatie van WinXP home.

Weet iemand wat een mogelijke oorzaak kan zijn van dit probleem?

Verwijderd

en wat zijn je instellingen in energiebeheer ??

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je precies weten? Is dat trouwens relevant? De laptop schakelt namelijk niet automatisch in slaapstand of standby, dat laat ik 'm doen door Windows af te sluiten. Vervolgens loopt ie vast. Maargoed:
Slaapstand is ingeschakeld en ik gebruik het schema Power4 Gear van Asus

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog een suggestie heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging?

Verwijderd

offtopic:
Héj Cyberprutselaar... YUP is met 1p.
Verder zou ik nog eens nadenken over je Sign. als je echt hulp verwacht :Z

Kijk eens naar de grootte van je Pagefile.
Om te hibernaten moet hij wel ruimte hebben om je gegevens in op te slaan :Y)

Verwijderd

Volgensmij is voor dit probleem een update van microsoft.
Kijk maar op www.microsoft.nl en dan bij download center

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Heb niets kunnen vinden. Ik ga gewoon nog een keer XP Prof opnieuw er op zetten. Misschien helpt dat...

Verwijderd

Update voor uitschakelen stand-by
Downloadgrootte: 207 kB
Met deze update verhelpt u het probleem "Devices May Not Power Up Properly When Resuming From Standby (Q311542)" (Engels) in Windows XP. Deze update wordt besproken in artikel Q311542 in de Microsoft Knowledge Base (KB). Download deze update nu om te voorkomen dat er een probleem optreedt wanneer u de computer uit de stand-bystand haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet het punt dat de laptop niet terug komt uit standby. Het punt is dat hij niet in standby gaat!
Maar, ik heb het probleem opgelost met een nieuwe Windowsinstallatie. Toen m'n software weer één voor één erop gezet. Na de installatie van Kerio Personal Firewal v2.5.1 kan m'n laptop niet meer in standby. Na een de-install van Kerio, en een reboot van Windows XP, gaat alles weer wel goed. De boosdoener was dus Kerio! Dit topic mag evt. dicht, en voor mensen met hetzelfde probleem: Kerio de-installen!
Pagina: 1