LX & Savage4

Pagina: 1
Acties:

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 13:03
Hoe krijg ik het (trouble) moederbord [6LTM2 intel LX chipset] in combinatie met een Diamond Stealth III s540 [Savage4 chipset] goed aan de praat onder Windows 98?
Zijn er mensen die deze combinatie hebben gehad?
ik heb al van alles geprobeerd, drivers, bios, register etc. maar niks werkt
de LX chipset geeft nogal wat problemen met de AGP bus...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat bedoel je precies met 'goed aan de praat'? Wat doet hij nu wel en niet?

• atttze
de videokaart werkt niet zodra ik een `juiste` driver installeer. Als ik de Standaard VGA driver neem van Windows werkt ie wel, maar alleen in 640 en 16 kleuren. Elke andere driver die het wel zou moeten doen werkt niet. Windows start op, maar na 1 seconde beeld loopt de pc vast, zo ook in Windows 2000.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

En je hebt deze al geprobeerd: http://ranger.s3graphics....95drv/82031w9xrowlogo.zip ?

En is het een verse Windows install?

• atttze
ja, maar bij een niet verse windows install gaat het precies hetzelfde
het ligt volgens mij aan het moederbord en de brakke AGP implementatie van de LX chipset, nu hoop ik dus dat iemand instellingen weet waar mee het wel werkt

• atttze
ik download en probeer nu de genoemde driver

• atttze
helaas, weer hetzelfde
hoe zet ik de AGP op 1x ?
ik weet dat het kan via het register: HKCC/display/settings -> agp = 1x
maar werkt dat wel goed, neemt de driver dat wel over ?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

De LX chipset kan toch alleen maar AGP 1x? De LX was een van de eerste Intel chipsets met AGP, dus het lijkt me al vreemd dat ze toen al AGP 2x hadden (maar ik kan het fout hebben).

Verder: gebruik aub het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje, anders staat het zo stom.

• atttze
neej dit moederbord ondersteund ook AGP 2x maar dat werkt helaas niet goed
ik denk dat er maar een ander moederbord moet komen. ik heb al van alles geprobeerd
ook een TNT 2 videokaart geeft problemen, waarschijnlijk omdat het moederbord niet genoeg stroom kan leveren
sorry voor de 3 posts op rij, ik bedacht me te laat dat een edit wel zo handig zou zijn geweest.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Op mijn savage 4 kaart kun je de agp zowieso lokken op agp 2x door middel van een jumper.

• atttze
helaas kan dat bij deze kaart niet, ik had dat ook verwacht totdat ik de kaart zelf zag, waar geen jumpers op zitten
het vreemde is ook dat het allemaal wel werkt op een ander moederbord (met de juiste instellingen), dat is ook een 6LTM2 (m101), maar een iets oudere versie...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

atttze schreef op 28 June 2003 @ 19:01:
helaas kan dat bij deze kaart niet, ik had dat ook verwacht totdat ik de kaart zelf zag, waar geen jumpers op zitten
het vreemde is ook dat het allemaal wel werkt op een ander moederbord (met de juiste instellingen), dat is ook een 6LTM2 (m101), maar een iets oudere versie...
Dan is een erg voor de hand liggende conclusie dat het niet aan de i440LX chipset ligt, maar dat er iets specifieks mis is met jouw mobo, ofwel qua CMOS settings, danwel qua BIOS of gewoonweg in de hardware

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Hoe loopt ie vast in windows 98? zwart scherm met een zandlopertje?
In dat geval: ligt aan je Savage4 die niet lekker samenwerkt met je AGP boeltje, heb het ook veel gezien op VIA chipsets: in eerste instantie goed, VIA 4in1 erop: problemen.

http://groups.google.com/...9.f60.n5011.z2.ftn&rnum=3

Die FifoQueueSize dingen moet je eens even proberen, grote kans dat het je probleem verhelpt.

Overigens kan het ook nog zo zijn dat je Savage4 bijt met je geheugen. heb het eerder meegemaakt met een VIA MVP3 en een 64MB Hyunday DIMM: geen enkele test die fouten kon vinden, maar toen de DIMM vertrokken was, was het probleem ook weg.

Mocht dit alles niet helpen: kijk even op SavageNews voor een oude 8.10 driver, die werken vaak wel goed.
Pagina: 1