opstartprobleempje win2 prof

Pagina: 1
Acties:

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:19
Ik heb sinds een tijdje een klein opstartprobleempje bij win2000 prof

Als ik de computer opstart dan begint die gewoon te windows op te starten maar als hij windows bijna helmaal heeft geladen (bij het laatste blokje) begint hij met een fysieke geheugendump.
De error die die dan geeft is dat hij het prgramma system32/config/software niet kan vinden.

Het gekke is dat ik er soms wel door heen kom en dan start die windows wel (pas naar 30 keer opstarten)

Ik heb de search ook al gebruikt en wel meer mensen hadden er last van. maar een oplossing ben ik daar nog niet tegengekomen.
Ik vermoed zelf dat het aan het geheugen ligt, of aan het moederbord.
maar mijn vader denkt dat het een software fout is. Hij had het probleem al eerder gehad en had toen windows update er over heen geinstaleerd en toen was het probleem over.
maar nu probeerde hij het weer, en kreeg de error dat windows niet correct was geinstalleerd. oid

weet iemand hier meer van?

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 20:17
Misschien een registerfout? Zoek eens specifiek op de foutmelding in de Knowledge Base op de Microsoft site.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Register is inderdaad stuk. Maar aangezien het soms wel, maar soms ook niet gebeurd, lijkt me dit een geheugen danwel harddisk fout.

Oh enne...
Ghoekzema schreef op 28 June 2003 @ 15:18:
Ik heb de search ook al gebruikt en wel meer mensen hadden er last van. maar een oplossing ben ik daar nog niet tegengekomen.
Das niet helemaal waar. Je kan een backup van de software hive terugzetten in de recovery console. Is besproken op support.ms.com en staat ook in de search.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hmm, zal ik dan maar even langs komen met een windows cd om het te fixen? heb na dinsdag er wel weer tijd voor.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ghoekzema schreef op 28 juni 2003 @ 15:18:
weet iemand hier meer van?
Omdat Kees pas Dinsdag weer kan, kan je misschien beginnen met naar www.memtest86.com te gaan, en daar de diskette te downloaden. Als je hiervan opstart, kan je een goede geheugen test draaien.

Jouw probleem wijst absoluut op een geheugen error - een reinstall kan het symptoom wel verhelpen, maar dan maskeer je het echte probleem.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
elevator schreef op 28 juni 2003 @ 20:32:
[...]

Omdat Kees pas Dinsdag weer kan, kan je misschien beginnen met naar www.memtest86.com te gaan, en daar de diskette te downloaden. Als je hiervan opstart, kan je een goede geheugen test draaien.

Jouw probleem wijst absoluut op een geheugen error - een reinstall kan het symptoom wel verhelpen, maar dan maskeer je het echte probleem.
dat heeft hij als het goed is onderhand al gedaan, dat zei ik namelijk door de telefoon gisteren ook al ;)

Ik geloof dat hij sindsdien of niet meer in windows kwam, of het hem niet gelukt is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kees schreef op 28 juni 2003 @ 20:34:
dat heeft hij als het goed is onderhand al gedaan, dat zei ik namelijk door de telefoon gisteren ook al ;)

Ik geloof dat hij sindsdien of niet meer in windows kwam, of het hem niet gelukt is.
Ik zie alleen geen resultaat van die test? :P

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
elevator schreef op 28 juni 2003 @ 20:35:
[...]

Ik zie alleen geen resultaat van die test? :P
ik ook niet... tssss

Pagina: 1