Toon posts:

Recovery Genius...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of het hier goed staat, maar goed...

Ik moet dus een PC weer aan de praat krijgen waarop recovery genius is geïnstalleerd (van GoldenSoft versie 21st). Het programma vraagt dus bij het opstarten om een password als je een ghost wil terug zetten. Nu is diegene het password kwijt....

De PC start dus niet van Flop of CDROM op, ook al staat dat in de BIOS als boot sequence. Ik kan dus ook niet de HD formatteren. BIOS heb ik al gereset, maar helpt niks.

Help !

Verwijderd

Product Support and FAQs...
CSD.: service@goldensoft.com.tw

probeer deze misschien eens te contacteren, is wel voor retailversie he

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 15:08:
Product Support and FAQs...
CSD.: service@goldensoft.com.tw

probeer deze misschien eens te contacteren, is wel voor retailversie he
Ik heb het idee dat dat hele bedrijf dood is, de technical support doet het ook niet.

Inmiddeld heb ik de HD ge-fdisked en geformateerd, maar nog kan ik niet opstarten van een floppy. Ik zal dus de BIOS moeten flashen, alleen hoe doe je dat zonder floppy ?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 15:37:
Ik zal dus de BIOS moeten flashen, alleen hoe doe je dat zonder floppy ?
Bootable cd maken (of die van win9x gebruiken). Het bios kan je ook vanaf een cdrw flashen Zo doe ik het ook al jaren (wegens gebrek aan floppy)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Beetje MB heeft tegenwoordig ook een windows bios flash utility
Gigabyte bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 28 June 2003 @ 15:42:
[...]

Bootable cd maken (of die van win9x gebruiken). Het bios kan je ook vanaf een cdrw flashen Zo doe ik het ook al jaren (wegens gebrek aan floppy)
Ik kan dus ook niet opstarten vanaf CDROM, da's het hele probleem.

Het moederbord is trouwens een MSI 8308EP, waar natuurlijk weer geen bios voor te vinden is.

AMI BIOS 62-0806-001131-00101111-071595-sis730s-ms8308e-H

Verwijderd

Bij mij lukte een BIOSflash door enkel even een jumper te versteken wanneer de stroom en batterij uit het moederbord waren.

Bij sommige lukt dat zelfs door de "Ins"ert-knop ingedrukt te houden bij opstarten.

Kun je misschien eens proberen, laat ook iets weten indien gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS opnieuw gereset, ook met de INS toets ingedrukt, maar geen resultaat :(

Het programma schijnt data te zetten op een bepaald gedeelte van de HD die je niet normaal kunt wissen...

Verwijderd

En die vraag naar paswoord, wanneer springt die juist op? Voor de bios?

En waar moet je die intypen? In DOS omgeving?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 16:23:
En die vraag naar paswoord, wanneer springt die juist op? Voor de bios?

En waar moet je die intypen? In DOS omgeving?
Gelijk na de bios check, dus zegmaar wanneer ie normaal zou beginnen met het starten van windows.

Als ik de HD eruit trek, dan komt ie nog met een Windows ME opstartscherm :? En opstarten van flop wil dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een lowlevel format oplossing bieden ?

Verwijderd

Das wel extreem dacht ik om lowlevel te gaan formateren, is dat trouwens wel mogelijk op een gewone desktop PC!?

Probeer eens het default paswoord in te geven, misschien biedt dat iets meer...

paswoord: 12345678

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 16:41:
Das wel extreem dacht ik om lowlevel te gaan formateren, is dat trouwens wel mogelijk op een gewone desktop PC!?

Probeer eens het default paswoord in te geven, misschien biedt dat iets meer...

paswoord: 12345678
Hoe kom je aan dat password ?

Het is iig wel de goede :D

Maar nu wil ie nog steeds niet booten van flop of CDROM :(

Verwijderd

Even gezocht voor je ;)

En ie wil niet booten van floppy of diskette, terwijl wel degelijk alles in je bios in orde staat, ie de bootorde en ook (bij mij toch alleszins) enable floppy boot option extra aanzetten. Dan zou ik zeggen fout in de bios zelf, en misschien even checken naar updates van je bios...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 16:54:
Even gezocht voor je ;)

En ie wil niet booten van floppy of diskette, terwijl wel degelijk alles in je bios in orde staat, ie de bootorde en ook (bij mij toch alleszins) enable floppy boot option extra aanzetten. Dan zou ik zeggen fout in de bios zelf, en misschien even checken naar updates van je bios...
Hmm, ik heb dus de hele HD leeggegooid, maar toch schijnt Windows Me er nog op te staat. Iedere keer als ik de comp opstart komt het Windows Me bootscherm erop te staan. Kan ik kiezen tussen Windows ME setup starten, of opstarten met CDROM ondersteuning ... En ik heb er toch echt een Win 2k CD inzitten :D

Verwijderd

lol dat lijkt me dan een Microsoft X-File te zijn, maar ben je wel zeker dat je win2k vast hebt? steek die CD eens in je PC die wel werkt en laat even de setup opkomen en kijk eens goed welke versie dat is. En anders ga je die schijf eerst moeten formateren, niet low level :p, gewoon formateren met eender welke Windows CD-Rom en daarna opnieuw proberen, als je win 2000 CD hebt die gaat geen Windows Me installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 17:08:
lol dat lijkt me dan een Microsoft X-File te zijn, maar ben je wel zeker dat je win2k vast hebt? steek die CD eens in je PC die wel werkt en laat even de setup opkomen en kijk eens goed welke versie dat is. En anders ga je die schijf eerst moeten formateren, niet low level :p, gewoon formateren met eender welke Windows CD-Rom en daarna opnieuw proberen, als je win 2000 CD hebt die gaat geen Windows Me installeren :)
Nou, het is gelukt :*)

De schijf maar weer eens ge-fdisked vanaf floppy (die je wel kon benaderen als je Windows ME setup afsloot) en opgestart met Win2k CD erin.

Zonder dat wachtwoord was het echter nooit gelukt, dank je wel !
Pagina: 1