SELECT
members.member_id,
members.nickname,
members.password,
privileges.priv_name,
priv_link.privilege_id
FROM
members AS a,
priv_link AS b,
privileges AS c
WHERE
a.member_id = b.member_id
AND
B.privilege_id = c.privilege_id
AND
members.nickname = '$nickname'
afijn, ik wil dus gegevens halen uit drie tabellen, genaamd :
members (leden + ledengegevens)
priv_link (koppeltabel members-privileges)
privileges (wat mogen bepaalde users)
ik wil dus in privileges allemaal privileges zetten. Wat mag een user wel en wat mag een user niet. Nu wil ik 1 standaard privilege aanmaken op id 1, een 'gewone' user moet dat worden.
Maar ik wil dus met 1 query bepaalde ledengegevens ophalen, en tegelijk alle privilege namen die gekoppeld zijn via de priv_linktabel aan de betreffende user...
De opgegeven query werkt niet... ik krijg de volgende fout:
Something is wrong in your syntax près de 'privileges AS c WHERE a.member_id = b.member_id AND B.privilege_' à la ligne 1
iemand een idee? of een oplossing hoe ik anders de priv_name kan ophalen? Met een inner join of left join ofzo..
members.member_id,
members.nickname,
members.password,
privileges.priv_name,
priv_link.privilege_id
FROM
members AS a,
priv_link AS b,
privileges AS c
WHERE
a.member_id = b.member_id
AND
B.privilege_id = c.privilege_id
AND
members.nickname = '$nickname'
afijn, ik wil dus gegevens halen uit drie tabellen, genaamd :
members (leden + ledengegevens)
priv_link (koppeltabel members-privileges)
privileges (wat mogen bepaalde users)
ik wil dus in privileges allemaal privileges zetten. Wat mag een user wel en wat mag een user niet. Nu wil ik 1 standaard privilege aanmaken op id 1, een 'gewone' user moet dat worden.
Maar ik wil dus met 1 query bepaalde ledengegevens ophalen, en tegelijk alle privilege namen die gekoppeld zijn via de priv_linktabel aan de betreffende user...
De opgegeven query werkt niet... ik krijg de volgende fout:
Something is wrong in your syntax près de 'privileges AS c WHERE a.member_id = b.member_id AND B.privilege_' à la ligne 1
iemand een idee? of een oplossing hoe ik anders de priv_name kan ophalen? Met een inner join of left join ofzo..