Toon posts:

[htacces] owner van dir wijzigen 2

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het gewoon nog een keer proberen...

[rml][ htacces] owner van dir wijzigen[/rml]

Deze is dicht gegooid omdat er klaarblijkelijk een antwoord is gegeven.

maar als er goed was gelezen had men gezien dat er stond dat ik op een virtual host zit. Gevolg: chown haalt niets uit ! (en ik heb dus nog steeds geen antwoord op mn vraag)

Als ik zelf in de settings van die server kon klooien dan had ik dat natuurlijk al lang gedaan.

Dus ik hoop dat iemand mij alsnog kan helpen in dit topic, of in het andere als iemand die weer kan openen...

Zie onderaan de topic, het eerste probleem is namelijk opgelost! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 13:54 ]

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 11:43

JQR

vond het ook wel een beetje lomp dat het vorige topic zomaar dichtzat met de opmerking.. inderdaad chmod-> slotje..

maar en dus.. ik zou eerst maar eens proberen uit te zoeken of je wel htaccess mag gebruiken, aangezien je op een virtualhost zit.. zelf heb ik ook een site bij lafrot ehm dot. en daar werkt htaccess gewoon helemaal niet.. overigens ligt dat includen aan php, die draait waarschijnlijk in safemode (http://www.zend.com/manual/features.safe-mode.php).. je zult er nog niet zoveel aan hebben.. maar ik wens je suc6

Verwijderd

Topicstarter
htaccess gebruiken is mogelijk...

Het includen van php-files onder dezelfde user kan ook, maar kan het zijn dat php de zooi blokt als het om verschillende users gaat?

• JQR

JQR

in safemode blokkeert het script dat inderdaad (When safe_mode is on, PHP checks to see if the owner of the current script matches the owner of the file to be operated on by a file function. ; zie ook de link in vorige post)

geeft het script een foutmelding? geef anders eens in een .htaccess de regel
php_flag display_errors on

Verwijderd

Topicstarter
nee hij geeft wel een foutmelding:

code:
1
2
Fatal error: main(): Failed opening required '../lib/patTemplate.php' 
(include_path='.:/php/includes:/usr/share/php')

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 14:27 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
en die safemode kan 'ie zelf dus niet uitzetten denk ik, want dat kan alleen de beheerder van die machine. Hmmm, dit is toch lastiger dan ik dacht :/

• JQR

JQR

ben toch bang dat dit onder het kopje pech valt dan.. :(

Verwijderd

Topicstarter
En die safemode, dat is een instelling die de beheerder dan moet uitzetten ofzow? Ik zal eens gaan vragen wat er mogelijk is...

Thanks anyway :)

Waarop baseren jullie dat trouwens, die safemode? En is er een mogelijkheid dat ik zou kunnen overschrijven (als de beheerder me daartoe de mogelijkheid laat?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu voor elkaar, zonder de safemode aan te tasten. Ik zit nu alleen nog met een klein en vooral vaag probleempje: Ik heb een dir die geowned wordt door de virtualhost 'dd' en die directory staat volledig open. Ik kan hem echter met php niet uitlezen...

Iemand een idee hoe dat komt?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Zeg, een vraag in 1 topic tegelijk stellen is ook wel genoeg he..

Neem de volgende keer sowieso eerst even contact op (per mail) als je een topic onterecht gesloten vind, en open niet gewoon domweg een tweede (laat staan derde) :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.