Toon posts:

Geluid doet het niet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom mijn vorige topic dicht is gegooid in plaats van dat ik er in verder kan discusieren, dan een nieuwe aan te maken....

Mijn geluidskaart eruit getrokken (lang verhaal) en daarna gewoon zonder iets te doen er weer in gedaan, maar nu doet het geluid het niet.....ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken, volume knop staat aan, alles bij apparaatbeheer was wel goed onder mijn audio device, boxen zijn ingeplugd en in de stekker, geluidskaart zit er wel goed in, ander pci slot geprobeerd....

iemand idee?

Dus als je nog een tip hebt gooi het hier neer, dan probeer ik die als het kan...

Ik vraag me gewoon af als je dus een geluidskaart eruit trekt en er dan gelijk weer in doet, is het nodig de driver opnieuw te installeren??????

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

1. Wat zijn de specificaties van je systeem? (processor, motherboard, type geluidskaart)
2. Welk operating system?
3. Je hebt 'm er toch niet uitgetrokken toen hij aan stond?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Je vorige topic is dicht gegaan omdat je geen vooronderzoek hebt gedaan.
Ons niet verteld wat er precies aan de hand is.
Post ook de specs van de pc en om wat voor geluidskaart het gaan.
En je topic titel is ook erg slecht.

Maar goe dje hoeft op zich niet je drivers opnieuw te instaleren als je de kaart eruit en erin doet!
stond je pc aan toen je dit deed? want dat verkloot toch echt je kaart.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Specs van je bak? Duidelijke titel?
Kaj. in "Probleem...help!!"

Allemaal hier te vinden: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
je pc stond toch wel uit? :( zit de kaart er wel goed in? :P reinig evt.met doekje contacten sounkaart ,en ja het is soms nodig om de drivers te verwijderen en hardware opnieuw laten detecteren.start hiervoor op in safe mode en deinstalleer je sounddrivers en programma's van de soundkaart.daarna opnieuw opstarten en windows zegt nieuwe hardware found,installeer dan je drivers en start opnieuw op.suc6 :)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je goed leest, zie je, dat je te weinig info gaf, in je vorige topic... Kijk maar:
Kaj. schreef op 28 June 2003 @ 12:18:
Specs van je bak? Duidelijke titel? Ander PCI-slot geprobeerd?
Sorry, maar deze thread krijgt een onvoldoende.
Nu is het weer gissen naar een antwoord... dus ik denk dat ie weer dicht gaat...
Maar wat je kan proberen, is drivers opnieuw te installeren...
wooley schreef op 28 June 2003 @ 12:55:
je pc stond toch wel uit? :( zit de kaart er wel goed in? :P reinig evt.met doekje contacten sounkaart ,en ja het is soms nodig om de drivers te verwijderen en hardware opnieuw laten detecteren.start hiervoor op in safe mode en deinstalleer je sounddrivers en programma's van de soundkaart.daarna opnieuw opstarten en windows zegt nieuwe hardware found,installeer dan je drivers en start opnieuw op.suc6 :)
In veilige modus hoeft niet eens... Je kan je geluidskaart ook in de gewone midus eruit gooien... Rebooten... En hem dan weer opnieuw installeren...

offtopic:
Is dit niet meer voor OverigeHardware? :?

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2003 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Computer stond aan jah toen het gebeurde.

Geluidskaart: C-media AC97 audio device
Besturingssysteem: microsoft windows xp professional
systeemmodel: k7s5a
systeemtype: op x86 gebaseerde pc
processor: x86 family 6 model 6 stepping 2 authenticAMD ~1526 MhZ
bios versie: american megatrends inc
toataal fysiek geheugen: 640 mb
beschikbaar fysiek geheugen: 318 mb
totaal virtueel geheugen: 2,15 gb
beschikbaar: 1,57 gb

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:07:
Computer stond aan jah toen het gebeurde.
Dan denk ik, dat je nu een dode geluidskaart hebt... Tenminste... als je echt de geluidskaart eruit heb gehaald... Of erin deed, toen het gebeurde

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2003 13:14 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
Eruit halen terwijl ie aanstaat kan gebeuren, maar terugstoppen is meestal dodelijk (voor je geluidskaart of voor je moederbord). Blijkbaar is je moederbord nog heel.

De volgende keer moet je iets meer uitroeptekens en vraagtekens gebruiken in je topictitel en topicstart, dan heb je meer kans dat je topic gezien wordt en zijn we veel meer bereid om je te helpen. Niet dus.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

NOFI maar wie trekt er nu een kaart uit de PC als die aan staat |:( |:(

Ik denk dat je kaart is overleden door die actie van je :|

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 12:47:
Ik snap niet waarom mijn vorige topic dicht is gegooid in plaats van dat ik er in verder kan discusieren, dan een nieuwe aan te maken....
:X

les 1 tweaken

Zet je pc uit als je onderdelen gaat inbouwen/uitbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Aan zulke reacties heb ik niks, ik weet ook wel dat de computer uit moet staan, het was min of meer een ongeluk en ik zei al dat het een lang verhaal was en daar gaat het dus niet om. Het gaat erom of ik het kan fixen......

Verwijderd

ik denk helaas ook dat je geluidskaar dan kapot is :(
het enigste wat ik je kan aanraden is probeer hem in een andere computer
en wat wooley zei :

reinig evt.met doekje contacten sounkaart ,en ja het is soms nodig om de drivers te verwijderen en hardware opnieuw laten detecteren.start hiervoor op in safe mode en deinstalleer je sounddrivers en programma's van de soundkaart.daarna opnieuw opstarten en windows zegt nieuwe hardware found,installeer dan je drivers en start opnieuw op.suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik zal proberen dark noah bedank voor je reactie...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Probeer de geluidskaart eens in een andere computer (als je die mogelijkheid hebt)

Overigens zei je in startpost niet dat de computer aanstond toen je het deed, dit was wel belangrijke informatie.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geen andere computer meer..

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Je kan toch wel verwachten dat je geluidskaart nu defect is, of je pci slot op je mobo is defect..

Hij ziet hem ook niet bij het opstarten van je pc? En in windows??

En uhh hoe krijg je het voor elkaar om perongeluk je geluidskaart er uit te trekken als je pc aan staat?? Je haalt toch perongeluk je kappen er niet af als je pc aan staat... en je pakt je draait de schroef er ook niet zomaar perongeluk uit.. lijkt me beetje bullshit.

Twitter | Linkedin

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:45:
Aan zulke reacties heb ik niks, ik weet ook wel dat de computer uit moet staan, het was min of meer een ongeluk en ik zei al dat het een lang verhaal was en daar gaat het dus niet om. Het gaat erom of ik het kan fixen......
Onvoldoende nummer 2...Je bent gezakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.