Ik heb momenteel een probleem, de server waar ik mijn site [gratis] op host heeft vaak een vreemde hickup dit resulteert erin dat mijn site niet 100% geshowed wordt en bv plaatjes ook maar voor 2/3 dit is vaak op te lossen door op refresh te drukken in de browser. Nu ben ik op zoek naar een applet die 1x refreshed gelijk in het begin en niet om de 30sec bijvoorbeeld, en eventueel op afstand is aan/uit te schakelen op afstand. Heb al veel gegoogled maar kan niets vinden? Iemand? Misschien een andere oplossing voor dit IRRITANTE probleem [behalve naar een andere hoster gaan]
Waarom java? Met Javascript of ASP, PHP if dit toch veel makkerlijker op te lossen?
ASP:
1
2
3
4
5
| <% If Not Request.Querystring("refresh") = true then Response.redirect Request.Servervariables("ScriptName") & "?refresh=true" End if %> |
[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 28-06-2003 12:16 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
ik werk in php, maar weet niet 1-2-3 daar de juiste commando's voor
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 12:22 ]
Ongeveer zoiets in PHP :-)
PHP:
1
2
3
| if ( !empty($_GET['refresh']) == true ) { header( "Location: " . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . "?refresh=true" ); } |
even kijken of ik het begrijp nu nog even abra cadabra voor mij [ben php beginner] moet location worden ingevuld?alienfruit schreef op 28 June 2003 @ 12:28:
Ongeveer zoiets in PHP :-)
PHP:
1 2 3 if ( !empty($_GET['refresh']) == true ) { header( "Location: " . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . "?refresh=true" ); }
probeer het eens, zonder de door jou voorgestelde wijziging..Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 12:32:
[...]
even kijken of ik het begrijp nu nog even abra cadabra voor mij [ben php beginner] moet location worden ingevuld?
[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 28-06-2003 12:34 ]
JavaScript:
1
2
3
4
5
| <script language="javascript"> if(window.location.href.indexOf('?refresh')<0){ window.location.href=window.location.href + '?refresh'; } </script> |
nog een optietje
[ Voor 15% gewijzigd door j_du_pee op 28-06-2003 12:41 . Reden: stomme puntkomma's in javascript ook :) ]
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Oei Oei. Ik houd me niet aan de GoT formatting styles
Hehe.
Naja, Inderdaad JavaScript kan ook
Naja, Inderdaad JavaScript kan ook
gebeurt helemaal niets...gorgi_19 schreef op 28 June 2003 @ 12:34:
[...]
probeer het eens, zonder de door jou voorgestelde wijziging..
doet ook helemaal nietsj_du_pee schreef op 28 June 2003 @ 12:39:
JavaScript:
1 2 3 4 5 <script language="javascript"> if(window.location.href.indexOf('?refresh')<0){ window.location.href=window.location.href + '?refresh'; } </script>
nog een optietje
Meestal wordt er wel nogal iets van een foutmelding gegeven...
de voorbeelden die je nu kreeg waren voorbeelden van oplossingen. Als je zelf al met parameters werkte in de querystring zullen deze niet werken maar aangepast moeten worden.
de bestaande querystring wordt weggegooid bij de serverside oplossingen en in mijn voorbeeld heb je het risico dat je naar b.v. bla.php?var=1?refresh=true wordt gestuurd.
kortom, wat ben je nu aan het proberen en wat werkt er precies niet of wat snap je niet van de voorbeelden
(is de pagina online voor ons te zien ofzo?)
de bestaande querystring wordt weggegooid bij de serverside oplossingen en in mijn voorbeeld heb je het risico dat je naar b.v. bla.php?var=1?refresh=true wordt gestuurd.
kortom, wat ben je nu aan het proberen en wat werkt er precies niet of wat snap je niet van de voorbeelden
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
modbreak: het is hier in P&W wel de bedoeling dat je nog dingen zelf doet en zo, niet dat je hier in het topic gaat zitten slowchatten en regeltjes lospeuteren totdat wij je hele programma voor je hebben geschreven 
Zelfwerkzaamheid is de keyword, aan de hand van de gegeven tips moet je er in principe uit kunnen komen toch? Tevens mag iets meer feedback dan 'hijdoetutnie' ook wel, dump errors, call stacks, variabeledumps, HTML output etc. etc. etc.
Zelfwerkzaamheid is de keyword, aan de hand van de gegeven tips moet je er in principe uit kunnen komen toch? Tevens mag iets meer feedback dan 'hijdoetutnie' ook wel, dump errors, call stacks, variabeledumps, HTML output etc. etc. etc.
http://www.re-cycling.nlj_du_pee schreef op 28 June 2003 @ 13:17:
de voorbeelden die je nu kreeg waren voorbeelden van oplossingen. Als je zelf al met parameters werkte in de querystring zullen deze niet werken maar aangepast moeten worden.
het is niet mijn intentie om te gaan slowchatten en antwoorden los te peuteren, maar op weg te worden geholpen en niet de mogelijkheid om te kunnen vragen om zelf het probleem op te lossen is ook niet alles
Effe een vraag tussen door hoor, wat is slowchatten?
alienfruit schreef op 28 June 2003 @ 14:18:
Effe een vraag tussen door hoor, wat is slowchatten?
offtopic:
Een 'chatgesprek' voeren op een forum.
vb.:
post 1: hoe is het
post 2: goed, en met jou?
post 3: super, nog wat leuks gedaan afgelopen weekend?
Een 'chatgesprek' voeren op een forum.
vb.:
post 1: hoe is het
post 2: goed, en met jou?
post 3: super, nog wat leuks gedaan afgelopen weekend?
[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 28-06-2003 14:21 ]
Pagina: 1