[XP] Windows wil niet meer rebooten

Pagina: 1
Acties:

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een Dell Dimension 8250 met Windows Xp Home, SP1.
Ik heb van Windows update alle updates, zowel windows en beveiligings. Mijn probleem is dus dat XP niet meer wil rebooten. Hij blijft eeuwig hangen bij "windows is bezig met afsluiten". Ctrl+Alt+Del werkt niet, het enige wat werkt is een "harde" reset. Het gekke is is dat ik dit pas sinds kort heb. Ik had nooit shutdown/(re)boot problemen, maar nu in een keer wel.....?!?!?!? Misschien komt het omdat ik pasgeleden aan mn register heb zitten sleutelen, daarin heb ik de keys:
- HungAppTimeOut de waarde "1000" gegeven
- WaitToKillAppTimeOut de waarde "10000" gegeven
- AutoEndTasks de waarde "1" gegeven
- LargeSystemCache de waarde "1" gegeven
- WaitToKillServiceTimeOut de waarde "100" gegeven

Dit heb ik uit een gerenommeerd magazine gehaald, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft.
Ik heb nog wel meer waarden in mijn register veranderd, maar naar mijn weten zijn dit de enige die iets te maken hebben met (re)booten.

Ik heb al gezocht, en vond iemand met hetzelfde probleem, maar daar was geen antwoord op gegeven, en de search leverde alleen maar mensen op die juist een continu rebootende XP hebben...... ;)

Iemand een idee? Het lijkt me ook niet zo goed voor mn pc om iedere keer de harde reset te gebruiken.

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Zou het best kunnen zijn, Heb wel is gelezen dat dat bij somige pc`s problemen opleverd als je die waardes veranderd.

• oli4100
  • Niet online
pascalheister schreef op 28 June 2003 @ 11:46:
Zou het best kunnen zijn, Heb wel is gelezen dat dat bij somige pc`s problemen opleverd als je die waardes veranderd.
Ja, maar het erge is is dat ik de originele waarden niet meer weet.

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
WaitToKillAppTimeOut zet dat is op 1000 of 100

kijk ook is op deze site

http://www.tweakxp.com/tweakxp/performance_tweaks.asp

[ Voor 49% gewijzigd door pascalheister op 28-06-2003 12:35 ]

Verwijderd

Ha... een lotgenoot.....
Zou het toeval zijn dat we beide een Dell 8250 hebben?

Ook ik heb de laatste winXP (pro) updates geïnstalleerd, en had voorheen nooit problemen.....

Die registry settings die je hebt aangepast .... die gelden ook voor 'windows shutdown' , ik weet niet hoe het bij jou is, maar die werkt normaal bij mij.

En het rare is dat (op mijn pc) zelfs na het wijzigen (save and exit) van het bios, hetzelfde probleem optreedt. Ik weet niet zeker, maar volgens mij is WindhoosXP en z'n register dan nog niet geladen..... Zou Dell misschien met een bios update komen binnenkort :?

• oli4100
  • Niet online
ik weet niet hoe het bij jou is, maar die werkt normaal bij mij.
Die werkt ook normaal bij mij, maar heel vaak moet ik rebooten bij een prog oid, en dan gebeurt dit dus.

• oli4100
  • Niet online
pascalheister schreef op 28 June 2003 @ 12:34:
WaitToKillAppTimeOut zet dat is op 1000 of 100

kijk ook is op deze site

http://www.tweakxp.com/tweakxp/performance_tweaks.asp
Helaas, dit werkt ook niet.

Ik heb nu ook eens goed opgelet wat er nu precies gebeurt. De pc sluit af, er is nog schijfactiviteit, dan springt hij op het scherm "windows is bezig met afsluiten", 5 sec. later stopt ook de schijfactiviteit dan, en weer een aantal seconden later, en dit is opmerkelijk, vallen de lampjes op mijn toetsenbord uit, alsook het lampje op mijn Logitech iFeel muis. Hieruit maak ik op dat de poorten vd pc iig geen stroom meer krijgen, deze zijn dan fysiek "uit". Vervolgens blijft de computer eeuwig hangen op "windows is bezig met afsluiten". Ik heb het idee dat hij wél goed afsluit (ik kan immers wel gewoon afsluiten), maar nét die laatste stap niet kan maken die hem reboot. Hoe los ik dat op? Regtweaks->hebben geen zin. Ik denk dat het meer aan het BIOS van Dell ligt, maar ik kan ernaast zitten. Iemand een idee?

• oli4100
  • Niet online
Het-werkt-nog-steeds-niet-schopje.....:'(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Kijk eens in je logboeken, misschien dat daar wat handigs in staat..
Werkt "afmelden" wel in 1 keer (goed)? Als dat nl wel goed gaat zou het ook een Service kunnen zijn die zich niet makkelijk af laat sluiten.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 18:29:
Zou Dell misschien met een bios update komen binnenkort :?
oli4100 : probleem zit inderdaad in het A04 bios.

Oplossing: haal van de Dell site A03 op en flash hiermee je bios.
Hierna zal reboot weer werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 15:13 ]

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 15:12:
[...]

oli4100 : probleem zit inderdaad in het A04 bios.

Oplossing: haal van de Dell site A03 op en flash hiermee je bios.
Hierna zal reboot weer werken.
Lukt me niet om t hiermee te flashen, ik denk dat ik beter kan w88 tot de volgende BIOS update.

Verwijderd

weird .... mij lukte het wel ... heb je de goeie bios versie wel?
Pagina: 1