[win2k] HD's worden niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
4 HD's RAID 0 + 1 --> Muziek archief 1 X FAT32
1 HD --> Win2k 3 X NTFS
1 CD-Rom Speler
2 brackets --> voor 2 HD's met daarop win98 2X FAT 32 partities per hd.

Als ik die 2 hd's in de brackets zet dan worden ze netjes in de bios herkent. Gaat allemaal goed windows start netjes op. Eenmaal in windows krijg ik in de verkenner alles te zien wat er normaal hoort te zijn. Dus 3 NTFS partities, cd-rom speler en 1 FAT32 partitie. En dan die 2 HD's. Dat klopt om te beginnen al niet omdat die namelijk per hd uit twee partities bestaan zou ik dus 4 schijven moeten zien. Als ik een schijf probeer te benaderen dan zegt windows dat de hd's nog niet geformateerd moeten worden. De grootte is 7,32 MB volgens de diskmanager die aangeeft dat ze wel online zijn. Ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is.
Ik heb al geprobeerd om er maar 1 HD in een bracket te plaatsen, maar dat maakte niks uit. Voorheen deden we dit allemaal onder windows 98 en toen werkte het gewoon. Windows 2000 zou toch ook gewoon overweg moeten kunnen met die HD's. Iemand misschien een suggestie?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ok, heb inmiddels nog wat mogelijkheden bekeken. Het probleem zit niet in de cluster grootte van de pc. Want die is in orde en wordt volledig ondersteund door windows 2000. Ik heb wel via de ingebouwde windows help het volgende gevonden:
Probeert u meer dan twee IDE- of ESDI-apparaten te gebruiken?
Standaard kunnen pc's slechts twee IDE- of ESDI-apparaten direct herkennen.

U kunt eventueel extra stations installeren met MS-DOS-stuurprogramma's. Hiervoor zijn echter speciale registerinstellingen vereist. Dit is geen eenvoudige procedure. Deze procedure kan in het kader van deze probleemoplosser niet worden beschreven. Vraag de netwerkbeheerder om hulp of breng de computer naar een servicedienst als u geen ervaring hebt met het bewerken van het Windows-Register.

Maar ik heb helaas geen oplossing kunnen vinden op de website van microsoft.