Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Optical Mouse 5V???

Pagina: 1
Acties:

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Ik wil graag in mijn muis een extra led maken. Een vriend vertelde me toen dat er op een chip in de muis 5 volt staat! En daar wil ik dan die led op maken. Maar dan moet ik de datasheet hebben van die chip. Zodat ik er dan die led op aan kan sluiten. Dus toen probeerde ik de datasheet op internet op internet op te zoeken ,maar ik kwam erachter dat ereigenlijk niet echt een nummer of letters op die chip staan. Weet iemand dan waar ik die extra led op aan moet sluiten???
Het is trouwens een Trust Wireless Optical Mouse!

Alvast bedankt
Ohh ja en de chip waar dat op moet is toch de chip waar die lens in zit of niet????

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Als je er een ledje voor de show wilt inhangen moet je gewoon de voeding van je muis aftappen, er zal wel een usb-kabel met ps/2 verloopstukkie bijzijn. dus rood is + zwart = - groen&wit = data

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Nee het is een draadloze muis!!!! En er zitten dan geen gekleurde draadjes in!!!

[ Voor 42% gewijzigd door mark10123 op 28-06-2003 11:38 ]

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Pak een multimeter, de pinlayout van een PS2 connector kan je zo vinden en kan je zo tot in de muis doormeten.

Andere tip is niet kijken naar de chip maar naar elko's en printsporen. In de muis zit altijd een elko om de spanning na die lange draad te stabiliseren. De - van die elko zit vaak aan een vrij grote koperspoor, en de + zowel de - zitten direct op 1 van de draadjes uit de kabel aangesloten. Over die elko staat de 5 volt !

edit,
had je dat van die draadloze niet eerder kunnen zeggen :?
Dan zou ik er niet eens aan willen beginnen, kost je te veel batterijen.

[ Voor 15% gewijzigd door memphis op 28-06-2003 11:39 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

In de start post staat wireless optical mouse, dat betekend draadloos:p

Verwijderd

uuhm hoe komen jullie aan 5 volt als er may B 2 bats van 1.5 elk inzitten 1,5+1,5=5 8)7

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:08:
uuhm hoe komen jullie aan 5 volt als er may B 2 bats van 1.5 elk inzitten 1,5+1,5=5 8)7
Je hebt ook geen 5 volt nodig voor je Led, 2.5 of 3v is al voldoende.
Deze kan je meestal van de pootjes van het IC'tje halen (dat zwartje 'chipje').
Op deze manier dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/mods/logomouse/8.jpg

Je zou het eerst nog ff door moeten meten met een multimeter, zodat je zeker weet dat je je ledje niet sloopt. Op deze site staat een howto over hoe je zoiets kan maken:

http://www.metku.net/inde...=mods/logomouse/index_eng
Pagina: 1