Dell Latitude CPx J keyboard- en accuprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Afgelopen woensdag heb ik een Dell Latitude CPx J van iemand overgenomen. Het ding zou goed werken, maar eenmaal thuis aangekomen bleek de accu niet goed te werken. Contact opgenomen met die persoon, en hij had er natuurlijk nooit problemen mee. Wel had die persoon de laptop al enkele weken niet meer gebruikt omdat 'ie toen al een andere laptop heeft gekocht.

Maar de laptop vertoont af en toe andere rare streken:
-de accu gaat maar 15-20 minuten mee (het is de bekende 1691P li-ion accu van Dell);
-de accu is zogenaamd na 20 minuten volledig opgeladen :? ;
-het keyboard doet 't niet altijd goed: zo weigerde gisteren de DEL-, Insert-, en pijltje naar beneden-toets te werken. Paar keer gereboot, aan/uit gezet. Mocht allemaal niet werken. Nu werken ze ineens weer wel? :?
-Sommige toetsen blijven af en toe hangen en reageren vreemd, zoals de backspace en de : .

Iemand enig idee hierover hoe dit op te lossen is? Ik heb die persoon al opnieuw gemaild, maar nog geen contact terug gehad. Het liefst zou ik de deal ongedaan willen maken, maar let op dat 'ie zegt dat 'ie de problemen nooit te hebben gehad. :{

Volvotips.com

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
dat een accu brak is kan wel na al die jaren. Zie een knappe accu te kopen voor niet teveel centen. Voor 35-50 euro moet je een goede 2e hands accu kunnen vinden. En misschien kun je ook nog wel een nieiuw tbtje vinden. Ik heb voor mijn OUDE compaq laptop laatst ook nog een nieuwe toetsenbordje gescoord voor 15 euro ergens gevonden.

Dat ding gebruik ik als mp3 computer, verder heb ik ook een Dell.

Maar goed, tja. Als je het liefst de koop ongedaan zou maken dan zou ik daar gewoon op proberen te gaan staan. Dus alles op alles zetten om de koop ongedaan te maken. Gewoon zeggen dat die absoluut niet aan je verwachtingen voldoet en dat je je enigszins misleid voelt.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
M'n Win2k-install was ook ineens naar de haaien. :{ Maar blijkbaar stond er wat zieke meuk op, zoals wat troyans. :? En dat terwijl ik uiterst voorzichtig ben met het openen van bestanden. :? Misschien heeft m'n vriendin wat verkeerds ermee gedaan, of stond het er al op.

Nu Windows 2000 er opnieuw op staat, werken de toetsen in ieder geval goed, alhoewel ze voor de herinstallatie het ook al deden. In de bios werkten de toetsen gisteren ook niet trouwens. :?

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Nieuwe accu, helpt niets. :(

Dell is al gebeld, en er zit garantie op. Helaas staat de garantie op naam, en dat moet overgezet worden. :(

Volvotips.com

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29
Sorry voor de kick, maar is dat uitvallende toetsenprobleem nog terug gekomen na je schone installatie :? En zo ja, heb je dat daarna nog kunnen oplossen?

Ik heb een dell lattitude cpt (celeron 500) en bij mij doen del, f11 en pijltje omlaag het niet (zowel in het bios als in windows xp). Maar heel af en toe doen ze het opeens wel weer, maar dan weer een tijd niet. Heb al vanalles geprobeerd (google, GOT search) maar kan niet echt iets zinnigs vinden. Ik zie wel dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar helaas staat nergens een oplossing (behalve dat het keyboard brak is en je er maar mee moet leven ofzo). Zelf zit ik te denken aan een los contactje ofzo.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:10

WHiZZi

Museumdirecteurtje

sewer schreef op 12 juli 2004 @ 21:18:
Sorry voor de kick, maar is dat uitvallende toetsenprobleem nog terug gekomen na je schone installatie :? En zo ja, heb je dat daarna nog kunnen oplossen?

Ik heb een dell lattitude cpt (celeron 500) en bij mij doen del, f11 en pijltje omlaag het niet (zowel in het bios als in windows xp). Maar heel af en toe doen ze het opeens wel weer, maar dan weer een tijd niet. Heb al vanalles geprobeerd (google, GOT search) maar kan niet echt iets zinnigs vinden. Ik zie wel dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar helaas staat nergens een oplossing (behalve dat het keyboard brak is en je er maar mee moet leven ofzo). Zelf zit ik te denken aan een los contactje ofzo.
Bekend probleem bij die series (CPt en CPx-serie). Het kabeltje tussen keyboard en mainboard is vrij breekbaar. Wat je zou kunnen doen is het keyboard eraf halen en het kabeltje van het mainboard afhalen. De contactpuntjes hiervan schoonmaken en eventueel het voetje waar die kabel inhoort ook. Als je geluk hebt kun je daarna weer even werken. In het slechtste geval is de kabel gebroken (van je keyboard dus).
Ik heb anderhalf jaar die dingen gerepareerd en iedere week hadden we er wel 1 met dit probleem. Foutje in de lijn van Dell ofzo :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29
ok, thanks. Dus toch een contact probleempje. Ik merk dat als ik van onderen zachtjes tegen de laptop sla, de toetsen het weer doen. Ben benieuwd hoe lang ik dit kan volhouden voordat ze het helemaal niet meer doen. Vooral dat pijltje omlaag niet werkt is superirritant, als je zonder muis surft is die toets superhandig bij het scrollen in IE.

Maar iig bedankt voor de info :)
Pagina: 1