[Win2k & XP] Een directory met een password beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• Omegium
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 10:30
Ik wil op mijn machine graag een directory beveiligen met een password, zodat er altijd een password ingegeven moet worden om erin te komen. Dit omdat er nog wel eens anderen op mijn machine werken, of omdat ik wel eens vergeet te locken, en ik toch graag wil dat er mensen in die directory komen. En ik heb geen zin om de map alleen voor een andere user beschikbaar te maken, en iedere keer als ik er in moet uit te moeten loggen en te wisselen.

Ik draai op dit moment windows 2k, maar met september wordt het waarschijnlijk XP (TU/e laptop ;))
Iemand enig idee hoe dit netjes op te lossen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan niet onder XP, althans niet met de boordmiddelen, er zullen ongetwijfeld wel 3rd party tools zijn

A wise man's life is based around fuck you

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Ik zoek dus ook voor een manier om mijn map met 'jeweetwel' te beveiligen tegen inzage van anderen.

Ik ben dus altijd ingelogd als administrator, maar ook dan wil ik een wachtwoordschermpje voorgeschoteld krijgen als ik op de map 'jeweetwel' klik :+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=secure folder software]

ps: sorry excuse for a wanker :+

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2003 19:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

F_J_K schreef op 05 May 2003 @ 22:43:
BlaTieBla in "Password op mappen??" en de andere replies, daar moet je het voorlopig mee doen ;)

Dit staat namelijk al ZO vaak in de search dat je er zo ook wel moet uitkomen. (Al is het met dergelijke opmerkingen toch weer een goede aanvullig van de seacrh :* )

Bijv. [search=map beveiligen wachtwoord] geeft heel veel tips. Een nieuw topic (voor in een bedrijfsomgeving bijvoorbeeld) is geen probleem, maar geef dan ajb WEL goed aan wat je al hebt geprobeerd, en aan de hand van je ervaringen & opgedane kennis wat preciezer wat je wilt & wat je hebt draaien (domein bijvoorbeeld, of een netwerk, en welke OSsen en bestandssystemen?)

Een nieuw topic zie ik graag komen, maar dan wel uitgebreider ajb, zie ook eerst SA Policy en FAQ Forumgedrag: topicstart. SUcces en indien nodig: tot later :)
:Y)

[ Voor 96% gewijzigd door Spider.007 op 28-09-2003 19:19 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate