Toon posts:

Mail komt te laat aan!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag,

Ik heb thuis een mailserver draaien op een Planet ADSL Comfort verbinding.
Nu werk ik dus via de mailrelay server van planet. Zo dat als mijn server off-line is de mail bewaard word (7 dagen)!

Dit gebeurt ook. Maar wanneer er een mail word gestuurd naar mij terwijl mijn server off-line is word die wel bewaard op de mailrelay server van Planet, maar het duurt dagen voordat ik hem eindelijk eens in mijn mailbox krijg.

Waar ligt dit aan?

Ik gebruik deze software:

Mailserver: Mailtraq

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien moet je een ETRN commando naar de relayserver van planet sturen zodra je online komt?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
Ik denk dat het komt omdat Planet zelf een retry systeem heeft. Dat soort systemen proberen het meestal gedurende een periode van enkele dagen, maar wel steeds met een langere tussenpauze. De eerste dag bijvoorbeeld elke 5 minuten, de tweede dag elke 20 min, etc. Mail ze anders eens om te vragen of je er iets aan kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm...hoe doe ik dit?? B)

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
maunual lezen?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Server 24/7 laten draaien? ^^ :P

Verwijderd

Topicstarter
Lekker bij de hand weer...heb geen manual

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 28 June 2003 @ 13:30:
Server 24/7 laten draaien? ^^ :P
En dat kan dus niet, omdat pc snachts uit moet...en dat moet geen probleem mogen zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden waar ik dat ETRN commando kan invoeren, moet alleen deze gegevens hebben:

Server: mailrelay.planet.nl
Port: 21
Parameters/Domains: ???

Weet niet wat ik bij die onderste in moet vullen, ik heb deze al geprobeerd:

- IP
- domain.com
- mail.domain.com

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, het werkt wel..was wat anders wat ik moest instellen waarom die het niet deed.

Ik kon gewoon domain.com invoeren en nu ontvang ik gelijk de mail van mn mailserver welke mail is verstuurd als de mailserver offline is...helemaal toppie..bedankt voor de replys!
Pagina: 1