Beamer overzetten van laptop naar PC. Waar op te letten ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aankomende maandag (30 juni)geef ik een presentatie (powerpoint). Hiervoor hebben een beamer en een laptop ter beschikking gesteld gekregen van de instelling.

Echter, gisteren geoefend met de spullen, maar de laptop "trekt" de powerpoint presentatie niet (video, aftiteling, muziek...).
Nu wil ik mijn PC meenemen en hierop de beamer aansluiten. Dit is echter niet meer te testen, dus ik hoop op wat antwoorden voor mijn onzekerheden, zodat het maandag goed werkt... :|

1. Kan ik zomaar de beamer overzetten op de PC ?
2. Moet ik gebruik maken van andere kabels ?
3. Moet ik speciale drivers installeren op de PC ?
4. Waar moet in nog meer rekening mee houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Het moet zonder problemen kunnen en je hebt er geen drivers voor nodig.
Kijk even watvoor uitgangen je hebt voor de kabels.

Het slimst is om zo ongeveer een hald uurtje voor de "show" alvast even proef te draaien.

Zal geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet zal dit perfect werken.
je kan in ieder geval dezelfde kabels gebruiken.
drivers waarschijnlijk niet. zou wel iets in kwaliteit kunnen schelen maar waarschijnlijk niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 08:47:
zou wel iets in kwaliteit kunnen schelen maar waarschijnlijk niet merkbaar.
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat de resolutie van je laptop te hoog staat voor de Beamer, waarschijnlijk is je probleem verholpen door de resolutie op 800x600 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal schreef op 28 juni 2003 @ 08:47:
[...]

Waarom denk je dat?
Omdat Je voor de meeste moinitors ook aparte drivers hebt. verschil is meestal niet merkbaar meestal wordt ook de standaard plug en play driver geinstaleerd.
De drivers zullen er echter niet voor niks zijn. ik weet dat iyama kleurenschema's bij de drivers leverde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Die display drivers heb je dan toch ook niet op je laptop?
en btw, een beamer is geen monitor, dus hou die uit elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danster schreef op 28 June 2003 @ 08:45:
Het moet zonder problemen kunnen en je hebt er geen drivers voor nodig.
Kijk even watvoor uitgangen je hebt voor de kabels.

Het slimst is om zo ongeveer een hald uurtje voor de "show" alvast even proef te draaien.

Zal geen probleem zijn :)
(... idd, wel effe proefdraaien, maar ALS het niet werkt is er geen mogelijkheid meer om wat anders te regelen. Vandaar dat ik mij nu zo goed mogelijk probeer voor te bereiden en in te dekken...)

... kan de kabel niet gewoon worden aangesloten op de plek waar normaal gesproken mijn VGA monitor aan hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal schreef op 28 June 2003 @ 08:56:
Die display drivers heb je dan toch ook niet op je laptop?
en btw, een beamer is geen monitor, dus hou die uit elkaar :)
klopt maar op die laptop zou bijvoorbeeld een display driver geinstalleerd kunnen zijn welke wel werkt met de beamer en op de desktop pc eentje die er niet mee werkt.
een beamer wordt op dezelfde manier aangestuurd als een monitor dus met driver etc. zijn deze dus wel 100% te vergelijken.

De kans is echter zeer klein dat het een probleem is met de driver omdat meestal de driver alleen uit een .inf bestand bestaat waarin de monitornaam, de resoluties en refreshrates die die aan kan staan vast gelegd.

JE MOET TROUWENS WEL OPLETTEN DAT JE DE RESOLUTIE VAN JE DESKTOP PC NIET TE HOOG HEBT STAAN. ALS DE BEAMER DEZE NIET AAN KAN KRIJG JE ZEER SLECHT/ ONLEESBAAR BEELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kan zonder meer.
Zorg dat je de specificaties van de beamer weet (resolutie, refresh) en sluit hem aan. Windows vindt een nieuwe monitor (want een beamer is in feite niks anders dan een monitor in een andere doos dan je gewend bent), stel de resolutie even goed in en klaar ben je.

Zorg er wel even voor dat je dit een half uurtje van tevoren doet; dan kun je in alle rust de zaak instellen.

Maxtweaker: die laptop is waarschijnlijk gewoon zwaar ondergedimensioneerd. Dat een presentatie niet soepel loopt op een machine heeft in de regel niet zoveel met het scherm van doen.

jojo1983: wil je niet schreeuwen om iets wat ie vanzelf wel zal zien en waar een beetje beamer z'n hand niet voor omdraait?
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 10:07

JQR

een pc op een beamer aansluiten is over het algemeen makkelijker dan een laptop, omdat die nog wel eens wil lopen kloten met de video uitgang, die dan weer wel, dan weer niet goed werkt (met Fn F5), zeker met laptopjes die dualdisplay (dus extenden van de desktop over het eigen scherm en een extern display). Drivers hebben alleen info over maximale waarden voor resolutie / refresh.. zolang je niet boven de maximale resolutie van de beamer komt, en je stelt je refresh normaal (ca 75 ofzo) in, dan hoef je niet veel problemen te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op 28 June 2003 @ 09:10:
Kan zonder meer.
Zorg dat je de specificaties van de beamer weet (resolutie, refresh) en sluit hem aan. Windows vindt een nieuwe monitor (want een beamer is in feite niks anders dan een monitor in een andere doos dan je gewend bent), stel de resolutie even goed in en klaar ben je.

Zorg er wel even voor dat je dit een half uurtje van tevoren doet; dan kun je in alle rust de zaak instellen.

Maxtweaker: die laptop is waarschijnlijk gewoon zwaar ondergedimensioneerd. Dat een presentatie niet soepel loopt op een machine heeft in de regel niet zoveel met het scherm van doen.

jojo1983: wil je niet schreeuwen om iets wat ie vanzelf wel zal zien en waar een beetje beamer z'n hand niet voor omdraait?
Dank.
Er zijn nog heel veel beamers die geen hogere resolutie aankunnen dan 800 x 600. op veel scholen zelfs eerder regel dan uitzondering. en als hij er achter komt op het moment supreme en hij dan de resolutie nog moet veranderen(is vrij lastig als je geen leesbaar beeld hebt. win9x moet je zelfs reboote naar veilige modus). heeft ie toch een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
... kan de kabel niet gewoon worden aangesloten op de plek waar normaal gesproken mijn VGA monitor aan hangt ?
Ja dat klopt :) Gewoon daar ff de kabel tussen hangen en idd even opletten op welke instellingen die staat. (640x480 e.d.) Ligt een beetje aan hoe oud dat beestje is.

Heb zelf een beamer voor HT staan en die mist dus zo'n aansluiting maar heeft weer s-vhs dus kijk ff naar de aansluitingen en prik hem erop.
Is al een oud beestje trouwens en draait dus op 640 bij 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk... das allemaal lekker snel gereageerd en ook goed duidelijk.
Ik geloof dat ik zonder problemen aan de slag kan gaan... Ik zal nog wel es kijken of de resolutie van de laptop wat soelaas biedt, maar de laptop zelf was idd al wat ouder en dus niet meer zo van deze tijd ;)

Ik zal de presentatie opdragen aan het GoT volk ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 17:06
Ik had ook een keer een soort presentatie en dat werkte perfect, als het goed is hoef je bijna niks in te stellen. Wees wel zeker natuurlijk dat je eerst de beamer aanzet voordat je jouw pc opstart want anders is er een kans dat ie het niet doet :P

En eigenlijk is een beamer aansluiten op een PC zowat hetzelfde op een laptop, denk dat die presentatie niet vloeiend ging omdat die laptop langzaam is?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qylos schreef op 28 June 2003 @ 10:50:
En eigenlijk is een beamer aansluiten op een PC zowat hetzelfde op een laptop, denk dat die presentatie niet vloeiend ging omdat die laptop langzaam is?
Bedenk mij net dat ik wel een scherm mis... de monitor dus. Dus idd, de beamer moet mij wel na aansluiten meteen beeld op het scherm geven, anders wordt het lastig om het een en ander in te stellen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Bedenk mij net dat ik wel een scherm mis... de monitor dus. Dus idd, de beamer moet mij wel na aansluiten meteen beeld op het scherm geven, anders wordt het lastig om het een en ander in te stellen ....
Da's geen probleem, aansluiten en opstarten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel bedanken niet helemaal tot de policy behoort, doe ik het BIJ DEZE dus toch effe.... ;) want ik ben echt erg blij en opgelucht!

Met de hulp, tips en geruststellende woorden ben ik vol goede moet met mijn eigen PC onder de arm de presentatie ingegaan die onderdeel uitmaakt van mijn eindexamen programma.

En inderdaad... na aansluiten, een kleine hapering en 2 maal de PC opstarten liep de beamer als een zonnetje...

Door de julie hulp is de presentatie en eindexamen geslaagd.... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
hey gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter