Toon posts:

NTFS Permissions???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HI, ik zit in een W2k domain. Ik wil op mijn server een folder delen, in die folder zijn een paar subfolders. In die subfolders moet de user een file kunnen maken met zijn of haar eigen file name en mogelijkheid iets aan te passen. Maar hij kan de file of new folder niet deleten. Ik heb het vickje van inherited weggehaald.

Folder share permission heb ik op change staan. Die folder zelf heb ik permission op read gezet zodat ze geen folder in de root maken. De subfolders heb ik de inherited from parent afgevinkt. En die subfolder write permissions gegeven.

Ik heb de write functie geprobeerd maar je kan wel een file maken maar het systeem maakt zelf een naam van en die kan je natuurlijk niet veranderen wat je hebt geen modify permission. Maar een file naar de folder kopieren kan wel.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Alvast Thx

Verwijderd

Je moet in b.v. mapje A read permissions geven (dit kan de mapje zijn die je wilt gaan sharen) vervolgens open je A en maak je daarin de mapjes die je wilt. Daarna moet je b.v. in mapje Aa,Ab,Ac de permission wijzigen in change in files en subdirectory.