Probleem met 2 aan elkaar verbonden NT1 kastjes

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
Hallo

wij hebben thuis een vox alliance als centrale, een bedrijfscentralen, omdat wij problemen hadden met de normale centrale. Dankzij die centrale hebben wij nu 2 NT1 kastjes (dus 4 lijnen en 8 nummers), waarvan de eerste (oudste) type S1 is en de nieuwere S4. Wij hebben ADSL aangevraagd op een nummer van het tweede NT1 kastjes, want wij dachten dat je dat gewoon op dezelfde manier kunt aansluiten, maar nu blijkt het anders te liggen.
Zie het volgende plaatje voor een schets
Afbeeldingslocatie: http://66.232.41.13/~vanpraat/naamloos.JPG
Vroeger hadden wij ook 'maar' twee lijnen, en toen hebben ze dus een NTkastje op het oude aangesloten.

De vraag is dus hoe wij ADSL moeten aansluiten? Waar moet de splitter komen te zitten, om zonder problemen te kunnen internetten?
De laatste 4 lijnen gebruiken we NOOIT, dus zou de splitter dan gewoon TUSSEN het oude en nieuwe NT1 kastje kunnen, of wordt dat de oude gestoord door die splitter? Ik hoop dat iemand het antwoorde hier op weet.......

Bij voorbaat HEEL VEEL dank!

Rob van Praat
rob@vanpraat.com

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

simpel de splitter moet voor alle andere aansluiting komt, dus 't liefst daar waar hij het uis/pand binnen komt.

Dus voor beide NT kastjes...

zitten die kastjes wel op hetzelfde aderpaar?
als dat het geval is, is het simpel, dan voor alle NT1 kastjes

Is het een apart aderpaar voor een NT1 kastje, dan alleen voor dat kastjes en alleen dat aderpaar...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij je adsl-pakket zit een handleiding die zelfs de grootste analfabeet zal begrijpen (echt waar, het is gewoon foto's kijken) de linkerkolom is voor s1, de rechter voor s4 (maar dat staat er duidelijk boven).

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• rob1985
Ja, dat weet ik, het pakketje heb ik al. Maar in de handleiding staat nergens hoe je dat moet doen als je 2 NT1kastjes hebt...

• rob1985
Duur schreef op 28 June 2003 @ 02:46:
simpel de splitter moet voor alle andere aansluiting komt, dus 't liefst daar waar hij het uis/pand binnen komt.

Dus voor beide NT kastjes...

zitten die kastjes wel op hetzelfde aderpaar?
als dat het geval is, is het simpel, dan voor alle NT1 kastjes

Is het een apart aderpaar voor een NT1 kastje, dan alleen voor dat kastjes en alleen dat aderpaar...
Er komt bij ons een telfoonkabel het huis binnen die het eerste NT1 kastje in gaat. Daar wordt die lijn in tweeen gedeeld (in NT kastje, kunnen we natuurlijk niets aan veranderen), namelijk een draad naar de centrale en een draad naar dat andere NTkastje...

Krijg ik dan geen problemen met telfonie, ik had ergens gelezen dat ADSL met model S1 niet goed werkte ofzo...???

[ Voor 19% gewijzigd door rob1985 op 28-06-2003 09:51 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Als je nu eens gewoon de technische dienst van de PTT belt ?

-

• rob1985
die zijn om 3 uur 's nachts, toen ik thuis kwam, niet open.

O, ik zie dat ze open zijn, ik zal straks eens ff bellen dan!
THanks

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Als je inderdaad twee ISDN lijnen hebt, met dus 4 lijnen en 8 nummers, komt er voor ieder NT1 kastje een aderpaar binnen. De draad van de KPN lijkt beide kastjes te voeden, maar als je de handel openschroeft, zul je zien dat ieder NT1 kastje een eigen aderpaar heeft.

Het aansluiten van ADSL in deze situatie is niet anders dan met één NT1 kastje. Het aderpaar van de lijn waarop je ADSL hebt aangevraagd moet je lospeuteren uit de NT1, en éérst door de splitter leiden.

Teruglezend zie ik dat je ADSL hebt aangevraagd op het tweede NT1 kastje. In dat geval kun je de splitter dus inderdaad na het eerste NT1 kastje plaatsen. Kijk wel even in het tweede NT1 kastje welk aderpaar (let op de kleuren) hier gebruikt wordt. Je moet er voor zorgen dat dit aderpaar 'in het midden zit' op het plugje wat je splitter in (en weert uit) gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door PeterB op 28-06-2003 10:06 . Reden: typo ]

• rob1985
Ok, ik heb een keer GOED naar kastje gekeken (eerste info van mijn pa). We krijgen 1 draad binnen van KPN met 4 draadjes die daar in zitten. Met als kleuren roob, blauw, wit en oranje. Het kpndraad komt binnen op het GOEIE NT1kastje (dus vergeet wat ik bovenaan gezegd heb). Dit nieuwere kastje gebruikt de witte en oranje draadjes, rood en blauw worden doorgelust naar het andere NT1 kastje.

Dus ik moet dan gewoon die witte en orange draadjes lospeuteren van nieuwe NT1 kastje en daar een kopje op zetten. Dat kopje in de splitter pluggen en dan die splitter doorlussen op dat kastje.

Hartelijks bedankt!
Pagina: 1