Linux op XBOX, microsoft onder druk gezet

Pagina: 1
Acties:

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
ik lees net een mooi artikel op ZDnet dat een groep hackers eist dat Microsoft een legale linux loader moet uitgeven voor de xbox lees hier

ff een kleine samenvatting hier:
A group of Xbox security researchers say they have found a way to run Linux on the Xbox game console without a so-called mod chip and will go public with the technique if Microsoft won't talk to them about releasing an official Linux boot loader.
A signed Linux boot loader will not allow users to load pirated games, they say. However, the release of new Xbox exploits that the researchers claim to have developed to run Linux on the console could have the side effect of allowing piracy without the need to install a mod chip, something the hackers say they would like to avoid.
wat vinden wij tweakers hiervan? :D
zou wel een hele mooie actie zijn als microsoft linux voor de xbox zou gaan distribueren :*) B)

[ Voor 22% gewijzigd door Eeruku op 28-06-2003 01:03 . Reden: quoteje bijgeplaatst ^^ ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat Microsoft nu gaat doen

ze worden nu behoorlijk onder druk gezet, of wel doen en linux komt er voor x-box, of niet doen en x-box krijgt software waardoor waarschijnlijk illegale kopieen gaan werken...

moeilijke keus...

maar ben benieuwd of dat groepje ook gaan slagen als Microsoft hen negeert en niet hun voorwaarden accepteren.. (het releasen i mean...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 01:10 ]

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 01:07:
maar ben benieuwd of dat groepje ook gaan slagen als Microsoft hen negeert en niet hun voorwaarden accepteren..
ze zeggen de methode al klaar te hebben... dus wat valt er dan nog te slagen ? :D
wat ik me afvraag is of die methode niet zoiezo uitlekt 8)7

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik denk dat MS het niet zoveel uitmaakt, en dat als de personen eenmaal bekend zijn die de hack hebben bedacht ze er op kunnen rekenen dat ze een goede advocaat gaan nodig hebben. Als de hack er echt is dan word deze echt wel bekend gemaakt, of Microsoft nu wel of niet meewerkt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
misschien is het wel bluf...

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ha, dan moeten die hackers geen hotmail adres hebben :)

Enne, als je zo'n Xbox aan de praat krijgt, wat voor (vergelijkbaar) systeem heb je dan eigenlijk? Qua snelheid enzo?

==
hoi

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:29

JJJ

Eusebius schreef op 28 June 2003 @ 10:19:
Ha, dan moeten die hackers geen hotmail adres hebben :)

Enne, als je zo'n Xbox aan de praat krijgt, wat voor (vergelijkbaar) systeem heb je dan eigenlijk? Qua snelheid enzo?
Er zit een p3 733 mhz in met 64 mb ram ofzo :P nothing special.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

JJJ schreef op 28 June 2003 @ 11:14:
[...]

Hij kan wel een lekkere FTP worden, of divx bak, zonder modchip!

This space is occupied

Verwijderd

JJJ schreef op 28 juni 2003 @ 11:14:
[...]

Naja aangezien je tegenwoordig bijna geld toe krijgt bij een XBOX heb je toch een mooie bak erbij ;)

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

microsoft zal hier never aan toegeven, om te beginnen moet de software die uitgegeven wordt voor de xbox gecertificeerd worden door microsoft, en als (een spel, os oid) dit niet gecertificeerd is, dan is de software niet volgens de regels uitgegeven, en dus illegaal.

De hackers zelf zullen het dus niet mogen distribueren, en verkopen. Microsoft zelf, zal, "not amused" zijn, omdat het ze geen reet boeit of er divx op gekeken wordt, als de illegale spellen maar niet gespeeld kunnen worden. (microsoft verdient op spellen, ze verliezen er niks aan als er gekopieerde dvd's oid op gekeken wordt)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18
Tjsa....eigenlijk slaat het nergens op dat men eist dat er een Linux loader moet worden uitgebracht, want het heeft niet direct voordelen voor het doel waarvoor de xbox is voor gemaakt, namlijk: gamen en eventueel een dvd'tje kijken.

Ik denk dus ook niet dat ze dit erdoor krijgen aangezien het dus niet beter of zo voor microsoft zal zijn of de games die erop uit komen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Is voor hun tehopen dat microsoft niet achter hun namen komt want dan kunnen ze hun lol op.Zou als ik hun was ook al vast gaan sparen voor een advocaat denk dat ze die wel nodig zullen hebben op den duur.

Verwijderd

ergens gelezen dat wat die hackers beweren te kunnen doen al langer bekend was en het een voortbouwsel is op de beruchte 007 hack

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

==
hoi

Pagina: 1