Toon posts:

tight-vnc & sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond allemaal,

Ik zou mij graag hier ten rade aan bieden omdat ik na een zoektocht in de archieven alleen maar algemene topics tevoorschijn heb getoverd en ik nog niet volledig vertrouwd ben met linux a.k.a mandrake volledig naar de hand te zetten.

Ik heb een W2K systeem waarmee ik via putty (ssh client) inlog en daar een vncserver enable. Dat doe ik op :1 ; dus commando

vncserver :1 -geometry 10000000000x1000000000000

Dan log ik in met mijn vncviewer voor windows en kan ik alles doen wat ik wil.

Nu zou ik ook graag nog de audio op die desktop willen laten afspelen , want het lijkt alsof ik niet eens een mp3 kan afspelen omdat de hardware onbeschikbaar is.

Waar moet ik ergens in instellingen gaan klooien (want ik weet gewoon niet waar te beginnnen) ?

Dank bij voorbaat !

P.S. ; de linuxbak heeft enkel voedingssnoer, utp kabel en jack voor de audio en ik gebruik die pc als server en wil die als desktop pc voor internet, email, en af en toe mp3'tje in de achtergrond via mengpaneel gebruiken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26

deadinspace

The what goes where now?

Even voor de duidelijkheid: Je wil dus dat het geluid in kwestie uit de geluidskaart van de GNU/Linux bak komt, en niet uit de Windows bak?

Dat is in ieder geval het standaard gedrag. Het geluid forwarden naar een andere PC (zoals de PC waarop je je vncview draait) is lastiger.

Als het geluid uit de GNU/Linux bak niet werkt, dan is er gewoon iets mis met de drivers of instellingen oid, en moet je dus op zoek naar een oplossing. Foutmeldingen aan google voeren enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
okey, beadankt

Ik zal na wat slaap genoten te hebben er nogmaals invliegen