Java doet het niet in Opera 6.05

Pagina: 1
Acties:

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 16:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik heb net mijn Java SDK geupdate van 1.4.0 naar 1.4.2. Omdat Java eerdere installaties altijd laat staan eerst 1.4.0 verwijderd en daarna 1.4.2 geinstalleerd.
Alles werkt nu perfect, op 1 ding na: Java doet het niet meer onder mijn Opera 6.05. Ik krijg de volgende melding:
Registering native Java methods failed.

You either use an old opera.jar file or it is not in the Opera Classpath. Java applets will not work.
Ik heb 6.05 al opnieuw geinstalleerd, met Java (1.3.1) erbij, maar dat hielp niet. Ik heb dit probleem op het begin al gehad, maar ik weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost. Opera vindt de 1.3.1 en 1.4.2 plugins van Netscape, en de 1.3.1 plugins van Opera zelf. Onder IE en Netscape werkt alles gewoon naar behoren, met (voor zover ik weet) de 1.4.2 plugin.

Upgraden naar Opera 7.x zie ik niet zitten (heb ik geprobeerd, beviel totaal niet), en ik weet vrijwel zeker dat het gewoon moet werken onder 6.05. Ik weet alleen niet hoe :/

Heeft iemand dit ook meegemaakt? En weet die dan hoe hij/zij het toen heeft opgelost? Want ik heb IE vrijwel volledig vervangen door Opera, en heb geen zin om voor sites die applets hebben IE/Netscape te moeten gebruiken.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
de laatste 2 versies van java 1.4.2 en die daarvoor zorgen voor onstabiliteit van Opera. Het beste kan je even Opera herdownloaden van de opera website en de java die daar bij zit installeren, dan weet je zeker dat je een goedwerkende hebt.

edit: bij nader inzien weet ik niet of het de onstabiliteit is van versie 1.4.2 of dat dit daarvoor geldde, in ieder geval kan je meer informatie vindne in de opera forums

[ Voor 38% gewijzigd door Justice op 28-06-2003 02:07 ]

Human Bobby

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:44

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

hitting F12 and ticking "Enable JavaScript"

helpt dit ??

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
RZB: Java en JavaScript (groot verschil) staan enabled, net zoals plugins. Alleen embedded audio en video niet.

Justice: ik had 6.05 met java al opnieuw geinstalleerd, en de net gedownloade versie is exact hetzelfde. Ik ga 6.06 nog eens proberen, da's de laatste 6.x versie. Als dit niet werkt ga ik iig het opera forum in de gaten houden, er zijn er meer die er last van hebben. Thx

Edit: 6.06 doet het ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door Robtimus op 28-06-2003 13:31 ]

More than meets the eye
system specs

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Op het opera forum nog geen oplossing, dus: KICK!

More than meets the eye
system specs

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Opera forum levert nog geen oplossing, dus ik probeer het hier nog es (laatste poging).

Niemand weet het??

More than meets the eye
system specs

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Niet geheel van toepassing, want in Help -> About staat de java versie wel vermeld. Java volledig verwijderd, inclusief registry keys (ik kwam erachter dat er wat oude stonden :?), hielp niet.
Deze zegt dat mijn versie het zou moeten doen. Als ik toch probeer java te downloaden daar dan is dat 1.4.1_03, niet eens 1.4.2
Ook niet van toepassing, want java wordt wel herkend, het doet het alleen niet :? Bovendien is ook hier het advies "reinstall java", dat werkt dus niet.
De registry keys zijn allemaal in orde :/
hopelijk lukt het nu wel ...
Niet dus |:(
en anders dl je opera met java Opera 6.06 : ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/606/
Die heb ik al geinstalleerd, deed het ook niet. Eerst opera met java en daarna java 1.4.2 werkte niet, eerst java 1.4.2 en dan opera met java werkte ook niet.

Als ik naar de foutmelding kijk, dan zegt ie dat ik een oude opera.jar file gebruik of dat die file niet in het Opera Classpath zit.
Dit staat in mijn INI file:
code:
1
2
3
4
[Java]
Opera Classpath=C:\Program Files\Opera\Classes\Opera.jar;C:\Program Files\Opera\Classes\lc.jar
Security Policy=C:\Program Files\Opera\Classes\Opera.policy
Enabled=1
Case is goed, ook in de policy file. Ik denk nu dus dat het aan de Opera.jar file ligt. Heeft iemand de opera.jar file van opera 7.x voor me, zodat ik kan kijken of het daar aan ligt? Op opera.com kan ik hem niet als download vinden.

More than meets the eye
system specs

Pagina: 1