Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Krijg ik me ineens de volgende foutmelding in beeld:

"Windows heeft een hardware fout ontdekt en deze opgelost. Start de computer opnieuw op om volledige functionaliteit terug te krijgen."

Vervolgens springt het beeld naar 640x480 en 16 kleuren. Als ik dan opnieuw opstart, dan is alles inderdaad ook weer in orde...

Iemand een idee wat dit uberhaupt is? Het lijk mij de videokaart misschien maar ik heb hier eerder nog geen last van gehad en ik heb dit beestje toch al een paar maanden (Radeon9700 Pro). Vandaag een nieuwe installatie, maar nee...

't Is dat ik die fout nog nooit eerder gezien heb (en Windows die het 'oplost'?) dus ik vraag me af wat dit betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Driver Fout ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wauw! Ik heb enkele jaren geleden een interview met Bill Gates in de C!T gelezen, waarin Bill zei dat MS ging werken aan zelf-oplossende problemen. ("Als de software een fout meldt: kan de computer de correctie dan niet overnemen?")
Blijkbaar zijn ze daar nu mee gestart.

[ Voor 3% gewijzigd door Tyrian op 28-06-2003 02:23 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is makkelijker als je in je post meldt welke Windows versie het betreft. Als het XP is, kijk dan eens bij configuratiescherm/systeembeheer/logboeken. Het lijkt mij dat er dan keurig omschreven wordt wat er fout ging en waarom Windows vond dat -ie het zelf mocht herstellen. (Ik ben trouwens best wel benieuwd welke (verborgen 8) ) functie in Windows zelfstandig dit soort oplossingen uitvoert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen win XP heeft logboeken, ook win 2000 heeft hier last van :+
maar ik heb ook ooit een hardware fout opgelost met software, al weet ik niet meer wat dat was :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Het was XP ja, maar het logboek laat helaas ook niet veel zien, hier staat gewoon:

Toepassingspop-up: Windows - Systeemfout : Microsoft Windows heeft een apparaatstoring ontdekt en opgelost. Sla uw werk op en start de computer opnieuw op om de volledige functionaliteit te herstellen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

En sja, dat is het dan :) Ik neem aan dat het iets met de videokaart is (aangezien die terugspringt op 640x480x16) maar dat zou ook gewoon ter beveiliging kunnen zijn... Alleen zou ik heel graag willen weten -wat- Windows nou gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal weken hetzelfde probleem.
Nu ontdekte ik vanmorgen wel dat de ventilator van mijn voeding kapot is. Dus die heb ik vanmiddag vervangen en nu maar afwachten of dit de oorzaak is geweest. Tot nu toe nog geen melding gehad van XP.

In mijn logboek stond de volgende foutmelding:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: G550DH
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 108
Datum: 28-6-2003
Tijd: 10:31:47
Gebruiker: n.v.t.
Computer: MAASNET
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (108) in bron (G550DH) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: \Device\Video0; display; G550DHD.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 03 00 4e 00 ......N.
0008: 00 00 00 00 6c 00 04 c0 ....l..À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
Pagina: 1