Toon posts:

Pa heeft fout gemaakt bij biosflashen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola peepz even wat help needed. Mijn pa was op zijn werk even 7 dezelfde pc's aan het bios-updaten. Alleen hij was zo snugger om het onder Windows ME te doen, en niet gewoon van een flop af te booten. ( i know ME zuigt , maargoed not the point atm).

Nu voel je hem al aankomen bij de zesde pc sloeg windows vast onder het flashen, en zeg maar dag met je handjes :+

Nu heb ik al het forum afgezocht en de asus site maar het is me niet echt duidelijk waar ik nu een nieuwe bios kan bestellen (jah de dealer maar dat is denk niet echt een optie).

Wie weet hoe ik aan een nieuwe kan komen, andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom !!

Het gaat om de volgende bios:

Moederboard: Asus CUSL2-C Intel 815EP
Bios: Award 1998 PCI/PNP 686 282277533

Thx in advance !!!!!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als het om 7 identieke pc's gaat kun je hem proberen te hotflashen, gebruik de search even voor hoe dat precies moet.

Tweakers Discord

Verwijderd

Bios reset al uitgeprobeerd.....vroeger ooit zelf eens een moederbord gehad die terug ging naar een oude flash toen hij werd gereset.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je die bios reset ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zit een jumper voor op je mobo. Zoek dat even op in de handleiding van je mobo.

Tweakers Discord

Verwijderd

manual bekijken voor een jumper
of netspanning er helemaal af -> stekker er uit en dan nog ff een keer op de powerknop drukken.
batterijtje er uit peuteren en een nachje laten staan

Verwijderd

Ey, FAQ en in de handleiding van de moederbordjes.. Van de 8 veronderstel ik dat je er toch nog wel 1 hebt ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Hotflashen zou ik doen, je hebt er toch genoeg staan :+

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

hotflashen is een optie.
durf je het niet aan. bel dan asus voor een nieuw chippie.
anders kan je altijd hier nog kijken: http://www.flashbios.org/

Verwijderd

Topicstarter
Okey peopelz thx allot for the fast reply .. denk dat we ff lekker gaan heet flitsen })

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
double post :S

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 00:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, alle praat van hotflashen/flashbios is leuk en wel, maar om een of andere bizarre reden heeft Asus bij de CUSL2(-C) besloten de BIOS op het mobo te solderen |:(

Maw hotswappen gaat niet lukken. Probeer de bootblock procedure eens (search als je niet weet wat het is), anders zou je wel eens pech kunnen hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
heeft mobo isa? zo ja, even alle kaarten uit pc, isa videokaart erin, en gaan met die banaan :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

unfor schreef op 28 June 2003 @ 00:57:
heeft mobo isa? zo ja, even alle kaarten uit pc, isa videokaart erin, en gaan met die banaan :)
Doe anders even de moeite op te zoeken waar het om gaat :o :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs4u.com/reviews/2001/cusl2c/asuscusl2-c_draufsicht.jpg

Geen ISA, BIOS opgesoldeerd en geen dualBIOS. Vrij rampzalig als er iets misgaat dus :'(

* dion_b vindt Asus meestal een extreem goed merk, maar hiermee hebben ze de plank volkomen misgeslagen :(

EDIT:
Er schijnen sommige CUSL2-C's rond te zwerven waarvan de BIOS wel socketed is- ga dat dus ff na...

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 28-06-2003 20:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heeft asus niet zoiets dat je kan pre-flashen ofzo, dus met een diskette opstarten met een special image (ja 1tje die dus wel gelezen word alvorens de post voorbij is) of dat je dan op f10 ofzo moet rossen, hoe heet dat nou, je forced hem te flashen, kan effe niet op de naam komen :)

laatmaar, staat hierboven al zag ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mister_X op 28-06-2003 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah more help :> ... Alleen dat bootblocken kan volgens mij niet want het enige wat mijn vader krijgt is een zwart beeld, voor de rest niks.. We moeten dan nog maar even checken of de bios deruit kan en anders is het echt eindeverhaal.. of niet dan ? :'(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Einde Verhaal?? NOOIT!

Flashbios.org kan de bios zo voor je repareren....maar ja...hij moet wel daarvoor los...:-p

Anders kun je Asus bellen, misschien kan support wat regelen!

There is no place like ::1

Verwijderd

zoek eens in de nieuwsgroepen voor tips;
http://groups.google.nl/g...=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Dit mobo heeft bootblock, dus maak een diskette aan zoals het in e manual beschreven word, en flash het ding op deze manier.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Pak een geflashed BIOS, ram het in de kneus, boot van flop, haal het eruit, zet de kneus terug, flash opnieuw en wordt dronken.
Ofwel: Pa doet iets fout, denk aan Ma (zgn hotflashes) en vul de rest zelf in ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

(jarig!)
The_Jester schreef op 28 June 2003 @ 22:09:
Pak een geflashed BIOS, ram het in de kneus, boot van flop, haal het eruit, zet de kneus terug, flash opnieuw en wordt dronken.
Ofwel: Pa doet iets fout, denk aan Ma (zgn hotflashes) en vul de rest zelf in ;)
Anders lees je het hele topic even :Z

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1