Toon posts:

Lage SiSandra 2003 Memory Score?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Ik heb eergister een Pentium4 2.8 800 fsb gekocht, samen met een Asus p4p800 Deluxe en 2 Corsair XMS cas2 reepjes van 512 mb elk... Nou vandaag alles erin gezet alles.. beetje overgelockt (10 %) en de pentium4 draait nu op 3.1 (stabiel)...

Ik dus testen met SiSandra 2003 en vergelijk mijn scores met die van Tomshardware ( http://www.tomshardware.c...es/sandra_2003_memory.gif )
en ik kom erachter dat mijn Memory scores veel lager zijn dan die van hem...
Met de CPU scores is niks mis :) ik zit net onder de p4 3.2... :9

Ik heb dus een Int Buff score van 4245 (tegen 5000 bij tom) en een Float Buff score van 4252 (tegen 5000 bij tom)... ik heb de latency staan op: 2-2-2-6-4 met Memory Turbo aan en Computer Turbo ook aan (een mogelijkheid bij de p4p400) maar tog een naar mijn mening veelste lage score... Waar kan dit aan liggen? of is het misschien beter om de latency ergens anders op te zetten? Als ik de 6 op 5 zet dan start de pc niet eens op :(

Maja... Alvast Bedankt _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schakel Hyperthreading eens uit (SMT Test) en zie toe of je scores beter worden ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

BalusC schreef op 27 June 2003 @ 23:54:
Schakel Hyperthreading eens uit (SMT Test) en zie toe of je scores beter worden ;)
Hyperthreading is er toch juist voor om te zorgen dat sommige zaken sneller gaan? :P Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, zoveel verstand heb ik er niet van, maar wat heb je er dan aan.? Of weegt de decrease van memperformance op tegen de totale snelheidswinst?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

in welke bankjes heb je het geuheugen zitten ?
je moet even in je manual kijken voor welke de dual ddr sloten zijn (meestal allebij of in de zwarte of in de blauwe

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 28 June 2003 @ 03:25:
in welke bankjes heb je het geuheugen zitten ?
je moet even in je manual kijken voor welke de dual ddr sloten zijn (meestal allebij of in de zwarte of in de blauwe
Mja..als hij dat fout had dan haalde hij nooit de score die hij nu heeft denk ik.. Misschien een memdividertje ergens?
Mja..ik heb geen bal ervaring met die nieuwe P4 planken dus ik kan er verder niks zinnigs over zeggen helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Hyper Threading is een cpu based optimalisatie tog? denk niet dat je geheugen daar baat bij zou hebben... Ik heb overigens me reepjes in de blauwe slots gestopt... Wat ik vergeten te melden was dat het 400 mhz ddr geheugen is (voordat iedereen denkt dat ik dom ben en de score van 333 zo hoort te zijn, of iets dergelijks).
Ik ga vandaag dat Mem test doen en kijken of er iets met me geheugen aan de hand is..

Tog bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie net dat er al een topic is.. kennenlijk de search niet goed gebruikt (wel gedaan)
sorry :(

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp niet waarom ie zo laag is... ik heb hem nu op auto latency's staan en nu haalt ie 4,5 gb/sec... en hoe zet ik me memory op, zeg, 420 mhz i.p.v 400? ik kan hem namelijk niet over de 400 halen??...

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 10:30
heb je al de bios van die p4p800 geupgrade en MAM (volgens mij heet het zo bij Asus) aangezet ? Als het goed is moet dat voor een aardige boost zorgen namelijk

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
In plaats van de automatische 10% overclock te nemen kun overclocking ook op manual zetten en zelf eens wat gaan testen. Ook moet je idd. Memory Acceleration aanzetten.

Heb je ook de laatste bios er al inzitten? De laatste versie is 1.007. Deze brengt ook wat optimalisaties met zich mee.

/offltopic
Toch ipv. Tog
/ weer ontopic
Pagina: 1