[WinAmp] Alleen MP3 horen, geen andere geluidjes erdoor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik heb naar dit probleem gezocht, maar hoewel het een aantal keer gevraagd is, heb ik er geen goede oplossing voor kunnen vinden. Als ik in WinAmp een MP3 afspeel hoor ik alle Windows geluidjes er gewoon doorheen. Het zou toch mogelijk moeten zijn iets zo in te stellen dat als je een MP3 afspeelt, alle andere geluiden onderdrukt worden. Maar hoe?

Wat ik dus niet wil is, alle Windows geluidjes altijd uitzetten (de meest genoemde 'oplossing' in de andere topics)...

Configuratie:
Windows XP Professional
Soundblaster Live 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

winamp 2.x gebruiken, en waveout als output plugin(als ik het goed heb, niet degene om bestanden weg te schrijven). dat laat niks anders door. direct sound output laat wel meerdere tegelijk door, handig tijdens een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
MBV schreef op 27 June 2003 @ 23:03:
winamp 2.x gebruiken, en waveout als output plugin(als ik het goed heb, niet degene om bestanden weg te schrijven). dat laat niks anders door. direct sound output laat wel meerdere tegelijk door, handig tijdens een spelletje.
Hmmm... net ff wat zitten prutsen, maar een vergelijkbare oplossing lijkt niet te bestaan voor WinAmp3.... Zijn daar nog mogelijkheden voor, of moet ik echt terug naar WinAmp2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

MBV schreef op 27 June 2003 @ 23:03:
Dat werkt ook niet met een SBLive!, aangezien deze kaart (en bijna alle kaarten tegenwoordig) meerdere streams tegelijk kan afspelen....dus hoor je het alsnog...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Winamp wave-out laat ook gewoon andere bronnen door hoor! Als ie dat niet doet, dan is er iets mis met je setup. Enige moment dat het echt niet kan is met een oud 16-bit ISA geluidskaart (half duplex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat je met WinAmp de juiste keuze maakt voor dit geval. Je zou kunnen kijken naar een andere driver, zoals de kx ASIO driver voor win2k, als het goed is kan je hiermee de front en rear bussen apart configureren en op die manier dus een mp3 player exclusieve access geven tot 1 van de 2 outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
nOLoGIc schreef op 27 June 2003 @ 23:59:
Winamp wave-out laat ook gewoon andere bronnen door hoor! Als ie dat niet doet, dan is er iets mis met je setup. Enige moment dat het echt niet kan is met een oud 16-bit ISA geluidskaart (half duplex).
Yep dat heb ik al vaker gelezen. maar hier moeten toch meer mensen last van hebben :?. Dus lijkt het me logisch als er ook een oplossing voor zou bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op 28 June 2003 @ 00:03:
[...]
Yep dat heb ik al vaker gelezen. maar hier moeten toch meer mensen last van hebben :?. Dus lijkt het me logisch als er ook een oplossing voor zou bestaan...
Ik heb zelf gewoon al m'n applicatiegeluiden uitgezet, windows systemsounds allemaal uit en de stekker van m'n onboard speaker losgetrokken, heb nu praktisch nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
MissingDog schreef op 28 June 2003 @ 00:04:
[...]
Ik heb zelf gewoon al m'n applicatiegeluiden uitgezet, windows systemsounds allemaal uit en de stekker van m'n onboard speaker losgetrokken, heb nu praktisch nergens meer last van.
Dat werkt natuurlijk wel, maar is:

A. Lastig, omdat je het geluid in Windows en in alle applicaties uit moet zetten
B. Niet wat ik zocht (zie topicstart), omdat ik geluidjes niet erg vind op het moment dat ik geen MP3 luister
C. Omslachtig, terwijl er toch wel meer mensen met dit probleem zouden moeten zijn zou ik denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 14:15
Cpt.Morgan schreef op 28 June 2003 @ 17:39:
[...]
Dat werkt natuurlijk wel, maar is:

A. Lastig, omdat je het geluid in Windows en in alle applicaties uit moet zetten
B. Niet wat ik zocht (zie topicstart), omdat ik geluidjes niet erg vind op het moment dat ik geen MP3 luister
C. Omslachtig, terwijl er toch wel meer mensen met dit probleem zouden moeten zijn zou ik denken...
Dit is geen probleem! Jij wil graag een extra gemak erbij. Zo'n feature zal iemand in z'n software moeten proggen. In dit geval dus Nullsoft. Ik zou zeggen mail die gasten met het voorstel dit als feature in te bouwen in een volgende release. Ik denk dat ze daar best wel wat mee willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou eens gewoon je Sounds-scheme zo zet dat je shell geen geluiden veroorzaakt. Da's al een goed begin,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
dit zou misschien op te lossen zijn door een klein programmatje ervoor te schrijven...
de soundscheme wordt opgeslagen in het register, HKEY_CURRENT_USER/AppEvents/Schemes daar zie je een key met de naam (Standaard) en met de inhoud .default, wanneer je die naar .none verandert zijn de windowsgeluidjes uit.

misschien zou je dit zelfs in een winamp-plugin kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Ik heb zelf ook een sb-live! 1024, in het begin prachtig die meerdere geluiden. Ik meen me te kunnen herinneren dat als je de originele drivers hebt geinstalleerd (dit was in de tijd van winme) dan kon je uitzetten hoeveel geluiden er tegelijk afgespeeld konden worden. Je moet dus bij de programmatuur kijken van je sb-live. Jammergenoeg krijg ik die 150 mb aan installatie niet meer via windows xp aangezien de drivers ed niet op de cd staan. Anders had ik wel even kunnen kijken voor je.
Dus:
De programmatuur van je cd installeren als je een windowsxp versie erop hebt staan.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
(Deze voorziening is niet beschikbaar in bepaalde besturingssystemen die automatisch het aantal gelijktijdige Wave-afspeelsessies configureren.)
Het maximum aantal simultane wave-afspeelsessies instellen

Sleep de regelaar voor het maximum aantal simultaan af te spelen wavebestanden op het tabblad Wave naar rechts voor meer of naar links voor minder simultane afspeelsessies.

Opmerkingen:

Theoretisch zijn tot 32 simultane afspeelsessies mogelijk. In de praktijk is het maximum aantal simultane sessies meestal 5. Wanneer u over krachtige apparatuur beschikt, kunt u wellicht meer sessies simultaan afspelen.
Mogelijk kan niet het ingestelde maximum aantal sessies simultaan worden afgespeeld wanneer uw apparatuur hiervoor niet krachtig genoeg is.

Copyright (c) 1998-2000 Creative Technology, Ltd.
ik kan in win2000 niet vinden waar ik dit in zou moeten stellen...
Pagina: 1