Toon posts:

Vigor 2200W plus Broadband Router/Wireless LAN probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, (weet niet zeker of deze vraag hier hoort, zo niet: sorry)

Hoop dat iemand mij kan helpen: wij maken sinds enkele weken gebruik van de Vigor 2200W plus Broadband Router/Wireless LAN (verder hebben we ISDN). Sindsdien zijn veel internetpagina's niet meer bereikbaar (de pagina kan niet worden weergegeven). Soms zijn ze het wel en dan weer niet. Heel vervelend. Nu schijnt het aan de Router te liggen (meer mensen hadden er last van). Mijn vader wil hem terugbrengen naar de leverancier en laten maken, maar gezien zijn snelheid in dit soort zaken :( ga ik er liever zelf achter aan. Wie heeft hier ervaring mee en/of weet of ik er zelf wat aan kan doen?? Alvast bedankt!!!

Rens

Verwijderd

Topicstarter
fijn, ook hun website kan ik niet bereiken. Het product is zo slecht gemaakt zodat de klanten hun adres niet kunnen vinden voor klachten.. :'(

Verwijderd

Sindsdien zijn veel internetpagina's niet meer bereikbaar (de pagina kan niet worden weergegeven)
Kun je op zo'n moment meerdere pagina's niet aan, of is het er maar 1tje af en toe?
Mijn vader wil hem terugbrengen naar de leverancier.
Voor reparatie? Ik ben bang dat ze je uitlachen.

Welke provider heb je? Branden de broadband en WAN lampjes op het moment dat je pagina's niet kunt bereiken? Is het signaal sterk genoeg (zie handleiding draadloos netwerkkaartje)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:18:
fijn, ook hun website kan ik niet bereiken. Het product is zo slecht gemaakt zodat de klanten hun adres niet kunnen vinden voor klachten.. :'(
Nee hoor denk dat het foutcode 1824 is..... vervang gebruiker ;)

Welke provider heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan sommige pagina's af en toe niet bereiken en vele pagina's nooit. Dus het is geen moment, maar het signaal is niet sterk genoeg voor sommige sites (denk ik). Ik heb verder planet internet provider, maar maak volgens mij verbinding via zonnet.. is ook nieuw sinds die Router. De lampjes van WAN en Broad band gaan niet branden zodra de pagina's niet kunnen worden bereikt. Verder zal ik de handleiding moeten zoeken..

Tenslotte hebben ze ons verteld dat we de Router terug konden brengen omdat er meerdere klachten over waren. Ze weten de oplossing, maar m`n vader is steeds te lam om hem mee te nemen. Hij is nu ook op vakantie vandaar dat ik hier even vraag..

Verwijderd

Kun je eens op je werkstation via [Start] naar [Uitvoeren] gaan, en dan 'cmd' (WinNT/2000/XP), of 'command' (Win98) intikken, dan op enter drukken.
Vervolgens 'ipconfig /all' intikken.... Wat staat er bij DNS servers?

Verwijderd

Zoek even in de instelling van je Vigor naar de max. MTU-size en verlaag dezevan 1500 naar 1392. Restart Vigor en (hopelijk) klaar is Kees.
Suc6.

Verwijderd

Is de MTU waarde websiteafhankelijk ja?

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik de instellingen van de Vigor? En waar de Max??

Bij DNS servers staan 2 nummers

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 00:43:
Is de MTU waarde websiteafhankelijk ja?
eeeh, sorry, maar ik weet er bijzonder weinig van dus zou je eerst moeten uitleggen wat MTU waarde is :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:45:
Waar vind ik de instellingen van de Vigor? En waar de Max??

Bij DNS servers staan 2 nummers
Goeiesmorreges... welke nummers |:( ;)

Verwijderd

Topicstarter
:D sorry 194.109.6.66 en 194.109.9.99

Verwijderd

Dat is van de provider XS4ALL die heb je niet, dus logisch dat je een hoop pagina's niet kan bereiken. Je moet nog 1 ding zeker weten.... heb je nu Zonnet of Planet Internet?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
vreemd.. want het staat er. Misschien heb ik die dan wel!?

Verwijderd

Je moet er toch echt achter komen... doe maar ff googlen op het telefoonnummer waarop je inbelt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is van de provider XS4ALL die heb je niet, dus logisch dat je een hoop pagina's niet kan bereiken. >

Maar sommige pagina's zijn soms wel en soms niet te bereiken.. of klopt dat wel..

Je moet nog 1 ding zeker weten.... heb je nu Zonnet of Planet Internet?>

Beide. We betalen abonnomentsgeld aan Planet Internet (altijd gedaan) maar als ik kijk bij de verbindingen staat er opeens zonnet.nogwat maar ik ga voor Planet INternet omdat we daar altijd bij zaten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:53:
Je moet er toch echt achter komen... doe maar ff googlen op het telefoonnummer waarop je inbelt.
Wat is googlen? En waar kan ik zien waarop ik inbel. Dat gaat namelijk automatisch...

Verwijderd

Maar sommige pagina's zijn soms wel en soms niet te bereiken.. of klopt dat wel..
Yep, is normaal...
We betalen abonnomentsgeld aan Planet Internet (altijd gedaan) maar als ik kijk bij de verbindingen staat er opeens zonnet.nogwat maar ik ga voor Planet INternet omdat we daar altijd bij zaten
Planet Internet dus... welk besturingssysteem heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP

Verwijderd

Ok, zie je rechtsonderin twee beeldschermpjes staan, die af en toe oplichten bij netwerkactiviteit? Dubbelklik daarop, ga dan naar Eigenschappen... Dubbelklik op TCP/IP.... en verander de DNS servers respectivelijk in 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Klik dan op OK, OK, OK, enz...

Verwijderd

Topicstarter
Die zien wij dus niet (meer sinds Router). Verbinding maken gaat automatisch. We kunnen de verbinding wel zien op http:// en dan een adres van cijfers. Daarop staat de status en kunnen we dingen veranderen. Weet op dit moment het adres niet, maar zal dat z.s.m. ff vragen. Weet jij of je deze hier ook kunt veranderen? En waar ik deze gegevens eventueel ergens anders kan veranderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 01:08:
Weet jij of je deze hier ook kunt veranderen? En waar ik deze gegevens eventueel ergens anders kan veranderen?
Ik zou er nog echt even niet aan beginnen, eerst even wat meer kennis van netwerken opdoen (no offence ;))

Je kunt ook via Start, naar Verbinding Maken (of iets dergelijks), dat moet je zelf even zoeken, je moet in ieder geval uiteindelijk zien te dubbelklikken op de 'LAN-adapter', en daarna de stappen volgen die ik hiervoor zei.

Verwijderd

Topicstarter
ja had het al gevonden indd. zit nu bij eigenschappen voor internet protocol (TCP/IP) kan ik daar bij "voorkeur DNS serveradressen" de nummers intypen? Of bij de geavanceerde instellingen daarvan? Ben trouwens inderdaad niet geweldig met computers. Al helemaal niet vergeleken met jullie.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 01:17 ]

Verwijderd

Gewoon bij voorkeur DNS'en

Verwijderd

Ik hoor nog wel of het gelukt is.... :Z

Verwijderd

Topicstarter
Alles heb ik ingesteld, voorkeuren DNS alternatieve configuratie alles ingevuld (voor netwerk), maar werkt niet (Pagina kan niet worden weergegeven).. ik wacht wel tot m`n vader terug is. In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp en weltrusten!!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

sinds wanneer is tweakers een Helpdesk?

Ik zie dat je momenteel nog maar 4 post gemaakt heb op Tweakers en heb dit topicje gelezen met de hoop dat het een grap is.

Ik denk persoonlijk dat je meer bij de Helpdesk van je ISP ... uhm die Planet Internet ... meer info had kunnen krijgen en/of je boekje beter lezen.

Zoek ook wat info. op van je Wireless kaarten in je pc en bekijk het boekje van je router nog even vanvoor tot achter.
Haal anders even alle instellingen in die router weg en configureer het zakie nog eens vanaf het begin van je boekje.
Kijk even of je DNS Forwarding aan heb staan in die Vigor (ik ken de Vigor routers niet, dus als ik iets blaat dat niet op de Vigor opzich is gericht ... don't *slap* me), Check effe of je de NAT functionaliteit heb geactiveerd, correct heb geactiveerd en check Vooral de DNS Forwarding. Het is handig als deze aanstaat, misschien heeft je Vigor al van Planet de juiste instellingen gekregen en zou je dus via de Vigor kunnen DNS-en. Het ip-adres van de (primary) DNS server op je WinXP machine kan dan het ip-adres zijn van die Vigor.

Als je je gaat afvragen wat de termen zijn, zoek het eerst op in het boekie en anders search effe met www.google.nl (ga googlen :P ), ga plz daarna pas reageren. Eenvoudige uitlegjes zijn hier niet altijd gewenst en moderators kunnen soms hard overkomen in hun beleid.

suc6 :Y)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de overlast dan maar. Ik kreeg dit adres van iemand anders toen ik het probleem voorlegde. Pas later zag ik op welk niveau dit forum zat en dat jullie hier niet op zaten te wachten. Maar heb in ieder geval een suggestie voor het forum gedaan in "Lieve adjes" :P

Heb ff gegoogled voor die termen maar 3 x raden: 'De pagina kan niet worden weergegeven' en dat dan x 100. Maar ja ik laat wel iemand langs komen die er verstand van heeft (Planet Internet kon me niks vertellen).

Vaarwel mensen.

Verwijderd

Ik wil 'm wel overnemen voor weinig. :)
Pagina: 1