Toon posts:

convert mp3 to midi software

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi..ik ben op zoek naar software om mp3 om te zetten naar midi en dan naar de polyphonic tone voor de samsung..
Heeft iemand hier ervaring mee en welke programma's gebuikt hij...

Laat even weet.

Bedankt.

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
ik zoek ook al zoiets maar je moet natuurlijk wel een klein gedeelte van je mp3 hebben, het lijkt me niet slim om een hele mp3 ( circa 3,5 min ) omtezetten naar midi voor je tel

lees de draad voordat je blaat

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat kan niet. Mp3 is een digitalisering van geluiden, en midi is een beschrijving van een verzameling instrumenten die op zekere toonhoogtes kunnen afgespeeld.

Midi naar polyfonische telefoons kan wel.

Voor dat laatste kun je zoeken bij Google of hier op GoT.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk eens aan:
[search=mp3 midi]

Het kan dus niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

• DUX

DUX

What the...!?
Every musical note has pitch, which corresponds to the frequency of main tone. Modern musical scale has almost 100 pitches with frequencies from approximately 30 hertz to 4,5 kilohertz. Neighbor notes frequencies (C and C#, E and F) are always related as 2 in 1/12 power, so notes making an octave interval (=12 smallest called semitones) have frequencies rated as 1:2. There are other scales too, but they are rarely used.
Hm, nouja, het zal wel :?

Verwijderd

op download.com staan genoeg progsels, je moet er maar eens wat uitproberen.

ik gebruik ze meestal voor het maken van bladmuziek, resultaat wisselt heel sterk.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:15
Misschien dat het programma verbeterd is, maar destijds was het nog niet echt goed. Het programma heet Intelliscore Polyphonic en is in staat om mp3's om te zetten naar midi. Er is ook een demo verkrijgbaar. Succes, en laat ons je bevindingen maar horen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Klopt het dat als ik iets van MP3 naar midi verander dat het liedje dan niet meer hetzelfde klinkt?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Kan jouw telefoon toevallig ook MMF geluiden aan? Dat zijn gewoon WAV-sampletjes. Die zijn heel makkelijk uit een MP3 te trekken.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Mpdrichel schreef op 27 June 2003 @ 23:15:
Klopt het dat als ik iets van MP3 naar midi verander dat het liedje dan niet meer hetzelfde klinkt?
Ja, midi is een algemene synth standaard. Midi wordt dus met name gebruik om muziek te schrijven en om synthesizers e.d. met elkaar te laten communiceren.

klinkt allemaal een beetje vaag, maar ik ben nu niet in staat om het duidelijk en gespecifieerd weer te geven ;)

BOINC stats

• DUX

DUX

Mpdrichel schreef op 27 juni 2003 @ 23:15:
Ligt eraan hoe je MP3 klinkt. Het idee van MIDI is dat de samples van de instrumenten reeds op je harde schijf staan of in het geheugen van je geluidsprocessor, en dat in het midi bestand alleen beschreven hoeft te worden welke instrument voor hoe lang op welke toonhoogte hoeft te spelen (daarom zijn MIDI-bestanden zo klein). Het vervelende is wel dat je vastzit aan de beschikbare instrumenten die je op je schijf hebt staan. Met sommige kaarten is het mogelijk je collectie te vervangen door een andere collectie, maar dat is heel gedoe om dat telkens om te gaan lopen zetten. Daarnaast zijn er wat MIDI betreft een aantal afspraken wat betreft instrumenten die je moet hebben.

Zodra je dus in je MP3-bestand een instrument hebt zitten wat niet lijkt op een MIDI-instrument, dan kan het zijn dat deze wordt weggelaten of wordt vervangen door een niet-gelijkend instrument. Daarnaast vind ik persoonlijk MIDI een stuk minder krachtig klinken, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan slecht gecodeerde MIDI-bestanden.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Kortom MP3 moet je niet naar Midi converteren... Midi moet je zoeken (http://midi.pagina.nl) of zelf maken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BachW op 27-06-2003 23:25 ]

BOINC stats

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 12:43
zulke programma werken wel voor monofone muziek maar niet voor polyfone muziek aangezien een computer niet een orgel van een saxofoon kan onderscheiden.
Er zijn programma's die wel polyfonen muziek als input nemen maar dat leverd niet op wat jij verwacht.
Dus idd, gewoon gaan zoeken naar midi's.
Jammer genoeg zijn de goede sites die ik kende gesloten :(
Die hadden nogal de nieuwste muziek maar die zijn gesloten vanwege copyrights.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50
Er zijn meer dan voldoende progjes te vinden via bijv. google.

En als je die geprobeerd zou hebben, was je waarschijnlijk ook tot de conclusie gekomen dat het vrijwel onmogelijk is, en/of onaanhoorbaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.