Toevallig ook es nodig gehad voor een standalone mp3cdspelerprojectje: http://www.bnro.de/~zeller/download/zcdspeed.zip
[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 27-06-2003 22:47 ]
Thanx, ik zal het zometeen eens gaan proberen.m-m schreef op 27 June 2003 @ 22:47:
Toevallig ook es nodig gehad voor een standalone mp3cdspelerprojectje: http://www.bnro.de/~zeller/download/zcdspeed.zip
Ik had in Google echt al diverse zoektermen geprobeerd maar het schoot niet echt op. Als jouw proggie werkt ben ik dus zeer happy!
Helaas...
Jammer, maar het werkt dus niet...
(ik gebruik trouwens gewoon de OAKCDROM.SYS driver)
Die melding krijg ik nadat ZCDSPEED resident is geladen...Geheugentoewijzingsfout
Kan COMMAND.COM niet laden
Het systeem is gestopt
dat is raar, autoexec.bat wordt door command.com geladen in mijn herinnering en ZCDSPEED moet gewoon in autoexec.bat...
Of laad je m via config.sys met DEVICE=? Want dat is niet de bedoeling volgens mij.
Of laad je m via config.sys met DEVICE=? Want dat is niet de bedoeling volgens mij.
dat command.com niet gevonden kan worden komt omdat die niet in je enviroment vars zit.Wildfire schreef op 27 June 2003 @ 23:16:
Helaas...
[...]
Die melding krijg ik nadat ZCDSPEED resident is geladen...
hoewe je dan nog wel die geheugentoewijzingsfout hebt, himem.sys enzo wel geladen?
Ik laad 'm gewoon vanaf de commandprompt en ja, HIMEM is geladen. En SET COMSPEC=C:\COMMAND.COM staat in m'n autoexec.batErkens schreef op 27 June 2003 @ 23:19:
[...]
dat command.com niet gevonden kan worden komt omdat die niet in je enviroment vars zit.
hoewe je dan nog wel die geheugentoewijzingsfout hebt, himem.sys enzo wel geladen?
Dus daar ligt het echt niet aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 27-06-2003 23:24 ]
DOS=HIGH wel aanstaan in config.sys?
M'n CONFIG.SYS -
M'n AUTOEXEC.BAT -DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE RAM
DOS=HIGH,UMB
DEVICEHIGH=C:\WINDOWS\SETVER.EXE
DEVICEHIGH=C:\WINDOWS\COMMAND\OAKCDROM.SYS /D:MTM
FILES=50
BUFFERS=20
@ECHO OFF
SET COMSPEC=C:\COMMAND.COM
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6
SET ATI_NOEE_M64=C:\ATI\SUPPORT\UTILITY\EEDATA.EE_
PATH C:\;C:\WINDOWS\COMMAND
MODE CON RATE=32 DELAY=1
LH C:\WINDOWS\COMMAND\DOSKEY.COM
LH C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX.EXE /D:MTM /E /L:I
LH C:\SB\PNP\CTCM.EXE
LH C:\WINDOWS\COMMAND\DRMOUSE.COM
LH C:\ATI\SUPPORT\UTILITY\CUSTOM.COM q
Mmm tja, je kan er nog NOEMS achter die EMM386.EXE gooien, maar ik verwacht er niet veel van. Wat krijg je als je mem /c doet?
Verwijderd
Stel een environment in met de /E:xxx optie;
laad de commandprompt in Config.sys
en gebruik Files/Buffers in High memory :
kan natuurlijk ook, afhankelijk waar jij je commandprompt hebt staan en hoe groot je de environment wilt maken...
SHELL=C:\Windows\Command\COMMAND.COM /E:512 /Pquote: http://config.sysDEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE RAM
DOS=HIGH,UMB
DEVICEHIGH=C:\WINDOWS\SETVER.EXE
DEVICEHIGH=C:\WINDOWS\COMMAND\OAKCDROM.SYS /D:MTM
FILEShigh=50
BUFFERShigh=20
SHELL=C:\COMMAND.COM /E:256 /P
kan natuurlijk ook, afhankelijk waar jij je commandprompt hebt staan en hoe groot je de environment wilt maken...
Aha, buffershigh en fileshigh, was ff vergeten dat dat ook mogelijk was... en dat SHELL commando in CONFIG.SYS wist ik ook al niet meer. Damn, toch nog wat DOS-kennis verloren gegaan in de loop der tijd...Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 01:00:
[...]
SHELL=C:\Windows\Command\COMMAND.COM /E:512 /P
Afijn, ondertussen werkt het proggie naar behoren. Heerlijk die rustige CD-ROM drive...
FILES= wordt automatisch FILESHIGH= als de optie DOS=HIGH[,UMB] wordt gebruikt. Dus dat aanpassen is onnodig. Hetzelfde geldt voor BUFFERS.Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 01:00:
[...]
SHELL=C:\Windows\Command\COMMAND.COM /E:512 /P
[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 28-06-2003 01:47 ]
Pagina: 1