De titel klink mischien een beetje ingewikkeld maar dat is mijn probleem denk ik ook. Ik heb een userform in Excel welke data inleest van een textfile, deze aan de gebruiker laat zien en die dan met of zonder aanpassingen van de gebruiker de bende print.
Ik gebruik voor het dynamisch aanmaken van mijn textbox/combobox en checkbox gebruik ik de volgende code:
Deze code staat in een lus, iedere nieuwe regel in mijn text bestandje doorloop de lus zodat een nieuwe regel met 7 objecten wordt gemaakt. Het toewijzen van de tekst gebeurt iets later.
Mijn probleem: Het laatste object gaat een combobox worden met de opties:
deze regel verwijderen
een nieuwe regel invoegen
regel negeren tijdens printen
deze regel normaal printen
Normaal zou je in een userform een stukje code aanmaken dat er zo uit ziet:
Maar nu ik dynamisch mijn combobox aanmaak kan ik deze code niet gebruiken, hoe bind ik een event aan mijn dynamische combobox?
ik heb de help geprobeerd in excel, en msdn, daar blijf ik voorlopig nog even doorzoeken, advies van jullie kant wordt erg gewaardeerd.
modbreak: wonderlijk spul he, die [code=vb] tag
Ik gebruik voor het dynamisch aanmaken van mijn textbox/combobox en checkbox gebruik ik de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
| Set C = MultiPage1.Pages(FormNumber).Controls.Add("Forms.TextBox.1", (FormNumber & "_" & ItemCounter), True) C.Font.Size = TextSize ' tagname C.Left = 10 C.Top = TopCounter C.Width = 80 C.Height = 15.5 |
Deze code staat in een lus, iedere nieuwe regel in mijn text bestandje doorloop de lus zodat een nieuwe regel met 7 objecten wordt gemaakt. Het toewijzen van de tekst gebeurt iets later.
Mijn probleem: Het laatste object gaat een combobox worden met de opties:
deze regel verwijderen
een nieuwe regel invoegen
regel negeren tijdens printen
deze regel normaal printen
Normaal zou je in een userform een stukje code aanmaken dat er zo uit ziet:
Visual Basic:
1
2
3
4
| Private Sub Combobox1_KeyDown() Als combobox1 de waarde "deze regel verwijderen" heeft dan Verwijder deze regel end Sub |
Maar nu ik dynamisch mijn combobox aanmaak kan ik deze code niet gebruiken, hoe bind ik een event aan mijn dynamische combobox?
ik heb de help geprobeerd in excel, en msdn, daar blijf ik voorlopig nog even doorzoeken, advies van jullie kant wordt erg gewaardeerd.
modbreak: wonderlijk spul he, die [code=vb] tag
[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 27-06-2003 22:45 ]
at your service