Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ik heb ik de bios de setting by spd gekozen dat moet toch goed zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door mr.loepie op 27-06-2003 22:05 ]
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
ik zal het eens opzoeken momentAbbadon schreef op 27 juni 2003 @ 22:03:
Sneller geheugen an sich zegt he-le-maal niks natuurlijk. Het gaat er om hoe snel het geheugen _daadwerkelijk_ draait en in welke context (dus overige zaken als FSB snelheid en geheugen timings/parameters). Geef ons daar eerst maar eens wat duidelijkheid over, anders is deze topic vrij kansloos.
cas=2.5
sdram freq.=hclk+33
row percharge time=2t
ras pulse=5t
ras to cas delay=2t
sdram bank int.=2-way
fast command=fast op ultra boot ie niet meer
sdram burst=4 QW
als jullie nog meer moeten weten hoor ik het wel
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:56
En als je die 133 zet wat zegt die dan? Verder kun je de sdram bank int. wel op 4-way zetten, verder moet de rest niet veel uitmaken. Als het geheugen op de strakste timings loopt is altijd prettig, maar als dat niet wil dan niet..
fbs=140
sdram freq.=hclk+33
wel eens kunnen zorgen voor een soort van time-outs.
Als je de FSB op 133 zet, of de sdram-freq. op hclk (dus zonder die +33) zou het wel eens stabieler kunnen lopen, oftewel de mem-bursts zouden wel eens langer kunnen duren dan.
Probleem is nu waarschijnlijk dat je niet veel data achter elkaar kunt lezen, waardoor je veel vaker te maken krijgt met de RAS- en RTC- delays.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De TS heeft toch maar 1 module er in zittentweakduke schreef op 27 June 2003 @ 22:19:
[..]
Verder kun je de sdram bank int. wel op 4-way zetten, verder moet de rest niet veel uitmaken.
Dan heeft 2-way ook al geen zin, lijkt me en 4-way kan volgens mij alleen maar met ofwel 4 modules, of met 2 modules die per kant apart aangesproken kunnen worden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:56
Humz ik zet altijd alles op de hoogste en de timings op de strakste waardesTD-er schreef op 27 June 2003 @ 22:32:
[...]
De TS heeft toch maar 1 module er in zitten
Dan heeft 2-way ook al geen zin, lijkt me en 4-way kan volgens mij alleen maar met ofwel 4 modules, of met 2 modules die per kant apart aangesproken kunnen worden.
Verder lijkt het me ook dat de combinatie fsb 140 en HCLK+33 voor de problemen zorgt.
dan ga ik dat eens veranderen. maar wat is nou die hclk en hclk+33 waar is dat voor?tweakduke schreef op 27 June 2003 @ 22:36:
[...]
Humz ik zet altijd alles op de hoogste en de timings op de strakste waardes
Verder lijkt het me ook dat de combinatie fsb 140 en HCLK+33 voor de problemen zorgt.
loepie, klok alles terug, verschaf jezelf wat basiskennis door simpelweg even de technische specs/handleidingen van jouw eigen hardware eens serieus ende aandachtig door te lezen. Maak in geval van problemen gebruik van de Troubleshooter die je via de FAQ/sticky van dit subforum kunt vinden.
Tot slot zou het zeer wijs zijn om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eveneens aandachtig door te nemen om een idee te krijgen van wat hier op GoT van de gebruikers wordt verwacht
[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 27-06-2003 23:42 ]
Dit topic is gesloten.
![]()