Toon posts:

[htacces] rechten op dir wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met een website in PHP. Hierbij laat ik een PHP-script php pagina's maken. De php pagina's die worden gemaakt worden geowned door de user 'www'. de php files die ik zelf maak mbv. uploaden worden geowned door de user 'dd'.

Mijn probleem zit em in hetvolgende: de includes die zitten in de door 'www' geownde files kunnen niet worden geinclude omdat die in een door 'dd' geownde dir staan.

Nu is het volgens mij mogelijk om met htaccess toe te staan dat niet alleen files geownd door 'dd' uit die (include) dir mogen lezen, maar dat 'www'-files dat ook mogen

Iemand enig idee, ik wordt langzaam radeloos :(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm met htaccess regel je enkel het rechten gedrag voor de buiten wereld, niet voor je script.
Dan moet je met chmod "prutsen" ;)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
En als je nou gewoon zorgt dat die 'dd' geownde dir gewoon algemene leesrechten krijgt? Verder is het natuurlijk niet echt een programmeer-vraagstuk, maar goed :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Idd enorm geen programmeervraagstuk, maar volgens mij wordt Non-Windows Operating Systems niet blij als ik dit topic daarheen move :) Ik zou eens de rechten opzoeken van de bestanden (ls -aul geloof ik) en wat met chmod klooien. Als je er echt niet uitkomt kun je natuurlijk altijd nog in NOS hulp zoeken :D

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.