[rh9] Mozilla + anti-aliased fonts

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik draai nu RH 9.0 met kernel 2.4.20-18.9, en heb de laatste Mozilla 1.4RC3 geinstalleerd. Nu heb ik een heleboel TTF fonts overgenomen van mijn Windows partitie, xfs opnieuw gestart en het bleek allemaal redelijk te werken. Behalve in Mozilla, waar ik de anti-aliased fonts heb aangezet in unix.js:

pref("font.FreeType2.enable", true);
pref("font.freetype2.shared-library", "libfreetype.so.6");
pref("font.FreeType2.autohinted", false);
pref("font.FreeType2.unhinted", true);
pref("font.antialias.min", 6);
pref("font.embedded_bitmaps.max", 1000000);
pref("font.scale.tt_bitmap.dark_text.min", 64);
pref("font.scale.tt_bitmap.dark_text.gain", "0.2");
pref("font.directory.truetype.1", "/usr/lib/X11/fonts/TTF");
pref("font.FreeType2.printing", true);

Nu rendert Moz alles netjes anti-aliased, maar nu stuit ik op deze drie problemen:

1) Bold tekst wordt niet weergegeven; ziet er uit als normale tekst.
2) Sommige pagina's worden gewoon aliased weergegeven, kennelijk gebeurt dit bij monospace. Is dit tegen te gaan?
3) Sommige lettertypes die ik heb overgenomen (Arial, Times New Roman) zie ik in Mozilla niet onder Preferences -> Appearance -> Fonts staan. Wel staan Tahoma en Verdana erbij... :?

BVD :)

Verwijderd

En het vinkje om webpaginas toe te staan om andere fonts te gebruiken ? Staat die aan?

Sommige paginas verwijzen knetterhard naar andere fonts. Je moet dan OF het vinkje uitzetten,Of al die fonts stuk voor stuk weghalen danwel omdefinieren...

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 10:54:
En het vinkje om webpaginas toe te staan om andere fonts te gebruiken ? Staat die aan?

Sommige paginas verwijzen knetterhard naar andere fonts. Je moet dan OF het vinkje uitzetten,Of al die fonts stuk voor stuk weghalen danwel omdefinieren...
Dit kan inderdaad kloppen, maar dan ga ik alle fonts die niet gedefinieerd zijn overnemen zodat ze wel ondersteund worden. Maar dan blijft wel het grote probleem dat vetgedrukte teksten niet worden weergegeven... (als ik anti-aliasing zou aanzetten dan zou ik het woord "vetgedrukte" normaal zien... :|)

Verwijderd

Merkwaardig, maar niet onmogelijk. ;)

Ik denk dat het komt omdat je geen RH9-XFT versie gebruikt. (RPM)
Probeer eens of Mozilla-Firebird (Phoenix z'n nieuwe naam voor versie 0.6) beter werkt? Dan ligt het denk ik echt aan die niet RH9 specifieke versie.