Toon posts:

Lindows verwijderen geeft problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou laatst ff Lindows testen en heb hem geinstalleerd naast windows XP(master) op een harde schijf die ik over had(slave).
Maar omdat ik geen ruimte meer had voor een extra hd erin moest ik mijn oude slave hd met muziek enz. eruithalen om die lindows hd erin te kunnen zetten.
Daar heb ik lindows op geinstalleerd en werkt perfect, maar nu wil ik er weer vanaf.
Bij het opstarten vraagt lindows hoe ik wil booten, met Lindows OS of met Windows XP.
Nu heb ik die HD met lindows eruit gehaald en m'n oude slave erin gestopt met muziek enz, maar als ik dat doe krijg ik een hele vage error bij het booten:

L01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 ....
en ga zo maar door.

Ik moet dus nu steeds met die lindows hd erin opstarten om op XP te kunnen komen, en ik kan die HD waar Lindows op staat niet benaderen in windows XP dus ben nu 32 gb kwijt:(
Is er iemand die weet hoe ik dit kan fixen?
Want zo heb ik niks aan die HD.

....hoop dat dit wel duidelijk genoeg is :)

Verwijderd

allereerst booten vanaf een knoppix cd en alle data die je onder windows niet gelezen krijgt moven naar een fat23 partitie (desnoods op weer een andere hd)

verder klinkt je error als een boot record probleem. fisk /mbr achter de dosprompt zou het moeten oplossen

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Staat in het FAQ
zoek maar eens op lilo verwijderen uit MBR

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Topicstarter
oh, dus als ik het goed begrijp verwijder ik die LILO met FDISK /MBR en maak een DOS partitie aan?

is er dan ook een mogelijkheid om te kiezen welke disk ik bedoel, want ik wil niet dat hij met mijn winXP hd gaat kutten. (te belangrijk:) )

Verwijderd

even gezocht in de microsoft knowledge base voor je.
en kijk wat ik vind :P

Removing the Linux LILO Boot Manager

(deze post is niet sarcasties bedoelt ofzo. was gewoon echt geintresseerd of microsoft hier ook wat over zou hebben. en zie hier :) best wel grapig.)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, dit staat toch echt in FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02de FAQ hoor ;)

Dit topic gaat dus op slot :)

[ Voor 3% gewijzigd door moto-moi op 27-06-2003 22:17 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.