Toon posts:

[Win98SE]Computer start 2x op na crash en reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn computer.

Als mijn computer crasht en ik druk op de reset knop dan start de computer op nieuw op en scant de schijf op fouten. Daarna gaat ie verder met opstarten van Win98SE. Plots wordt het scherm zwart en mijn computer start opnieuw op...

Ik krijg dan een melding dat Windows niet volledig is opgestart en ik kan kiezen of ik "normaal" of in "veilige modus" , enz wil opstarten. Ik start maar in "veilige modus" op. Daarna start ik de computer weer opnieuw op en dan gaat alles weer goed.

Dit probleem heb ik ook als ik voor de lol ;) op de reset knop druk (ik probeerde ff uit of ie zonder crash ook problemen krijgt met opstarten na reset)

Met WinXP Home/Pro had ik bijna hetzelfde probleem. Alleen het beeld staat opeens stil bij dat scherm met dat bewegende balkje.

Ik heb alle drivers geupdate.

Wat kan het probleem wezen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer:

AMD Thunderbird 1200 Mhz
512 MB DDR-Ram (266)
MSI K7T266 Pro
Geforce 2 MX400 64 MB
Sound Blaster Live! 5.1
3Com netwerkkaart
LG 52x cd-rom
Philips 12x/8x/32x cd brander
40,9 GB hardeschijf

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
Ik heb dit probleem met Windhoos 98 ook al eens gehad. Ik heb toen alles eraf gegooid en er opnieuw opgezet.
Wat heeft het trouwens voor nut om voor de lol op je resetknop te raggen ? 8)7 :|

Ik zou proberen om je systeem te formatteren en er alles opnieuw op te zetten..
Dit werkte in mijn geval wel...

Verwijderd

Topicstarter
Het was maar een test hoor , ik ga niet voor de LOL op de resetknop rammen :9

Ik heb Win98SE opnieuw geinstalleerd. En na elke driver die ik heb geinstalleerd , heb ik voor de lol ;) op de resetknop gedrukt. Om te zien of ie weer 2 x opnieuw opstartte.

Alles werkte gewoon goed tot dat ik de netwerkkaart driver had geinstalleerd. Toen kwamen die problemen weer.

Het ligt dus aan de netwerkkaart. Het is een 3Com 3C905C-TX.

Nieuwe drivers helpen niet. Ik haal 'm er maar uit deze week :'(

Of weet iemand nog een andere oplossing?