a7v problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
ik heb al eerder gepost dat een 3com kaart het niet deed op mijn a7v maar ik kan er ook geen soundblaster op aan de praat krijgen....

ik wil dus een 3com netwerkkaart en een sb 128 oem op mijn a7v plakken... ik heb alleen geen idee hoe ik die irq's en zo moet instellen en in welke pci slots ik ze het beste kan doen...

kan iemand me helpen?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Ik las in de forum dat je hem als beste (de geluidskaart) onderaan ergens kan gooien.
Ik heb er een 1024 in hangen als eenerlaatste..dus ja moet werken... *D

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
dat werkt bij mij dus ook niet....

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 16:04
Een 3com kaart en een soundvlaster 128 of 64 pci geven meestal problemen, ze gebruiken dezelfde irq ofzo, moet je ff de kaarten van pci-slot wisselen tot hij het wel doet

What a fine day for Science! | Specs

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
tja.... ik heb het hele weekend nix anders gedaan dan kaarten van pci slots wisselen.... :(

heeft iemand ongeveer dezelfde config? en welke slots/instellingen gebruikt die?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik had een soortgelijk probleem, kijk naar dit draadje, mischien voor jou ook

iets:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/77216

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 14:18

Redwood

The Truth Is In Here

moet je eens proberen 3com in 3de slot
en geluidskaart in 4de
heb ik ook, nog nooit problemen gehad
ik heb wel een live kaart,
nu wat anders, mijn pc blijft soms eens hangen onder explorer, dus als ik aan het internetten ben,
kan elk spel voor uren spelen, geen probleem,
maar alleen dat ***** internet, dan gaat ie hangen!
iemand oplossing?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
heb je in de bios ook iets veranderd aan de irq's of staan die allemaal gewoon op auto?

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Blijven hangen in explorer schijnt met bepaalde biosversies te maken te hebben; kijk anders even op www.amdzone.com in het forum (BBS) om na te gaan welke bios je het beste kan gebruiken (ik dacht 1003)

Sucses!

http://www.boekel.nu

Verwijderd

Dit is wat ik op mijn a7v (1003) heb zitten, van boven naar beneden:
AGP:Elsa Gladiac
PCI1:leeg
PCI2:Realtech netwerkkaart
PCI3:Soundblaster LIVE 1024
PCI4:3Com NIC netwerkkart
PCI5:Miro PCTV kaart
Verder heb ik in mijn bios de lpt1 poort uitgeschakeld.
Alles werkt perfect, maar ik moet toegeven dat ik in het begin wel problemen had om alles aan de praat te krijgen. Experimenteel ben ik op voorgaande samenstelling gekomen.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
als ik slot 1 of 2 gebruik krijg ik bij het opstarten van de com p een melding dat een kaart in slot 2(of 1) een conflikt heeft met de "mass storage controler" of zo....

ik probeer ze zo wel even in 3 en 4.. maar moet ik verder nog iets in de bios aanpassen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 27 november 2000 11:27 schreef D-RiSe het volgende:
als ik slot 1 of 2 gebruik krijg ik bij het opstarten van de com p een melding dat een kaart in slot 2(of 1) een conflikt heeft met de "mass storage controler" of zo....

ik probeer ze zo wel even in 3 en 4.. maar moet ik verder nog iets in de bios aanpassen?
Dat klopt. PCI-slot 1 is gedeeld met het AGP-slot, en kun je dus beter leeg laten (is niet alleen op A7V overigens, ook vrijwel alle andere borden). PCI-slot 2 word geshared met je onboard Ultra100-controller (en da's dus die Mass Storage Controller).

Virussen? Scan ze hier!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
wordt dus 3 en 4 en verder niets er in duwen?

4 en 5 zijn toch ook gedeelt of zo?

hoef ik verder nix aan te passen in de bios..? en wat heb je er aan om bijv je com poorten uit te schakelen? of je lpt? als het echt helpt kan ik het ook wel doen... print toch via netwerk

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 27 november 2000 11:37 schreef D-RiSe het volgende:
wordt dus 3 en 4 en verder niets er in duwen?

4 en 5 zijn toch ook gedeelt of zo?

hoef ik verder nix aan te passen in de bios..? en wat heb je er aan om bijv je com poorten uit te schakelen? of je lpt? als het echt helpt kan ik het ook wel doen... print toch via netwerk
3 is niet geshared. 4 en 5 zijn geshared met de extra USB-poorten (dus niet de 2 onboard's) en kun je rustig gebruiken.

Als je COM1/2 uitschakelt krijg je dus IRQ3 en IRQ4 weer vrij. Als je LPT1 uitschakelt krijg je IRQ7 weer vrij... dus als je ze toch niet gebruikt...

Virussen? Scan ze hier!

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
beter...

heel erg bedankt jongens... heb ik weer wat dingen om vanmiddag te proberen... :)
(na het werk :( )

Verwijderd

Kijk anders ff in jemoboboekje blz 30 onderaan, staat een tekeningetje ervan..

Maareh, ik heb dus ook een probleem. Gaat als volgt:

Ik heb op de HCC wat nieuwe dingen gekocht, en dat doet ik dan in me computer.
Eerst maar ff het geheugen erin. 2x64Mb pc100 eruit (voor andere comps) en 2x128Mb pc133 erin...ff in bios op 133 zetten..boot...CRASH.

Mijn computer is in minstens 6 maanden nog nooit op deze manier gecrasht. Ik denk enfin, kon toch geen Flashpagina's bekijken (nee, zelfs flash downen van de site ging niet :().

Ik windows installeren, bla bla, staat er eindelijk allemaal. Crash..weer windows installeren...tijdens setup crashte hij weer.
Allemaal met diverse dlls die crashten...
Toen me geheugen op 100 gezet (ipv de 133) en alles werkte weer min of meer.

Ook gelijk maar ff schijven gewisselt en cpu terug geklokt.
Enfin dat ding (46Gb Maxtor U100 7200) erin gedaan, netjes kabeltjes op U100...ff bios veranderen. Ik weer windows installeren...gaat allemaal prima, alleen doet me computer 45sec nix (geen HD werkzaamheden etc) voor dat windows opstart.
Ik U100 drivers installeren, MX drivers (6.47) 4-1 425a en DX7.0a...ik ff 3dmark erop...crasht 3dmark (let op, geen foutmelding en windows gewoon stabiel) bij 8Mb textures..Grr.

425 miste een bestandje, dus ik leuk 424 erover..prima..ik weer proberen. Precies hetzelfde. 4x agp uit in bios, fastwrite uit en sideband uit. Nix, nog steeds nix. Alles weer aan, en met tweak progje ook in de drivers.
WOW, hij liep..matige score, maar m'n grafisch kaartje stond nog op standaard. Ik XL-r8r en de demo van 3dmark...alles draaide prima.

Ik kaartje opgevoerd. Ik start ff opnieuw, score al weer beter, maar nog steeds niet wat ik had...oh ja, 50Mhz naar beneden geklokt. ff UT installeren. Start op, wil een spel beginnen: crash. Grr. Ik weer 3dmark proberen en ook deze crasht weer zonder foutmelding...
Ik geforcefaq checken. Staat er "D3D draait wel maar OpenGL niet" Ik kijken of OpenGL het doet. 20 min demotjes met Q3A draaien..geen probleem.
UT in OpenGL zetten, ook geen probleem. DX8 dus maar ff geinstalleerd.

En zo gaat het maar door. Ik denk dat het komt omdat die 425 niet alles kon installeren vanwege het bestandje dat ontbrak. Doordat de versies echter nieuwer zijn dan 424 wil 424 er niet overheen en installeerd dus alleen bestandje dat hij miste....en dat dus niet alle commandos bevat die die gevraagd wordt.

Ben nou windhoos maar weer opnieuw aan het installeren, en zal als eerste de 424a installeren (nieuwste versie op website)!

Mijn vraag is: waarom start windhoos zo langzaam? ik bedoel 45 min nix doen, vind ik nogal wat....of is die dan via geheugen bezig?
En heeft iemand anders nog een mogenlijke oplossing voor mijn DX probleempje?

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
eerst even....

ik heb vanochtend (lees 4 uur 's nachts) m'n 3com kaar ten sb 128 aan de praat gekregen... sb on slot 4 en 3com in slot 5.. :)

elke keer in wat voor comp dan ook als ik een netwerk kaart er in stouw heb ik ook altijd de comp voor het opstarten van windhoos nix doet... als ik de netwerkkaart er weer uithaal doet ie dat niet meer....

zelfde probleem als bovenstaand?

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:55
CommDante
45min? Nou dat duurt lekker lang:):)

Die netwerkkaart die je erin hebt zitten.....moet je ff een subnetmasknummertje invullen...255.etc. Welke bios draai je. Ik had het ook totdat ik de 1004d ging draaien.

Suc6

ps. zag dat er net een nieuwe ata100 driver uit is....misschien helpt die?

Handtekening

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
hier werkt:
slot 2 compaq 100mbit
slot 3 3com 10mbit
slot 4 sblive player
prima.. met com 1/2, usb en lpt aan

loading...

Pagina: 1