E-tech ADSL wireless modem

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik heb een draadloos ADSL netwerk aangelegd waarvan de modem een E-tech wireless ADSL modem+router is in de computer zit een e-tech wireless netwerkkaart. Nu is er gewoon verbinding en gaat ook alles lekker snel, maar af en toe valt de verbinding even weg en zie je het icoontje in de systemtray even rood worden en dan word die na een paar seconden weer groen... Alle internet activiteit stopt ook even.
Het gebeurd ongeveer 1 à 2x in de 10 min...
Hoort dit zo? Zo nee hoe is dit op te lossen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hoort niet nee.
Wellicht zit je te ver van je AP vandaan?
of is er teveel "storing"

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
De verbinding moet wel goed zijn, want hij geeft aan dat het signaal goed is (rond de 90%)... de AP staat ongeveer 10 meter van de computer vandaan.. er zitten dan wel 2 muren tussen, maar met 10 meter moet dat denk ik geen probleem zijn.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Volgens mij heeft het toch te maken met externe storingen. Hieronder kun je verstaan:

- GSM
- Veel staal gebruikt in de bouw van een huis
- Apparaten die met Hz-frequentie werken (radio, TV)
- verwarmingsbuizen

Dit zijn apparaten die door E-Tech worden aangegeven als mogelijke storingsbron (gebeld met Technische Dienst van E-Tech).
Wij horen deze problemen ook wel eens van klanten van ons. Het zijn gewoon storingen waar niks aan te doen valt..
Je moet proberen om je AP en je ontvanger in dezelfde ruimte te krijgen. Weet ik wel, is niet waar het voor bedoeld is, maar het zal je probleem toch ver oplossen.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

nextware schreef op 28 juni 2003 @ 12:34:
- GSM
- Veel staal gebruikt in de bouw van een huis
- Apparaten die met Hz-frequentie werken (radio, TV)
- verwarmingsbuizen

Dit zijn apparaten die door E-Tech worden aangegeven als mogelijke storingsbron (gebeld met Technische Dienst van E-Tech).
e-tech is dus alleen geschikt voor een plaggehut met een door mollen gekraakt en omgelegd kabel internet :)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Lijkt me nogal overbodig na 8 maanden B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.