[Marmitek MK19] muis-probleem

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb zojuist een Marmitek MK19 mousecontrol ontvangen. Prachtig ding. TV, VCR kan ik er prima mee bedienen. Als ik de software geinstalleerd heb kan ik m'n pc er ook heel mooi mee bedienen, maar mijn muis kan ik niet meer gebruiken. Het is een seriele muis, maar het lijkt net of het "doorlussen" van de receiver niet werkt. Uit of aan maakt niet uit. Als ik mijn pc aanzet met de Marmitek aan de com-poort en de muis in de receiver doet de muis het niet en ook niet als ik 'm dan "omplug" (terwijl dat volgens mij toch ook zou moeten werken als de pc aanstaat, het is geen PS/2 muis). Als ik de pc reboot met mijn originele muis erin doet de muis 't ook prima.

Op de support-page van Marmitek staan een aantal dingen wat mis kan zijn, maar dat lijkt allemaal niet het probleem. Iemand die mijn probleem herkent en er een oplossing voor weet?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Niemand?? Dit is echt een nasty probleem. Is mijn receiver kapot? Of doe ik iets fout?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de Microsoft Seriële muis wel uitgeschakeld? Na aansluiten van de Marmitek vind Windows een nieuwe Seriële muis. Deze zit het normaal funtioneren van je muis in de weg. uitschakelen dus !!

Configuratiescherm, Systeem, Harware, Apparaatbeheer, Muizen en andere aanwijsapparaten Rechtsklikken op seriële muis en disabelen. Computer opnieuw starten en voila (hoop ik voor je)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
EdGnoj schreef op 28 June 2003 @ 17:59:
Heb je de Microsoft Seriële muis wel uitgeschakeld? Na aansluiten van de Marmitek vind Windows een nieuwe Seriële muis. Deze zit het normaal funtioneren van je muis in de weg. uitschakelen dus !!

Configuratiescherm, Systeem, Harware, Apparaatbeheer, Muizen en andere aanwijsapparaten Rechtsklikken op seriële muis en disabelen. Computer opnieuw starten en voila (hoop ik voor je)
Windows XP vind een nieuwe muis?? Bij mij niet. De muis verdwijnt na inpluggen van de Device Manager. Hij (de logitech serial mouse) doet het dan dus ook echt niet meer. Ik heb ondertussen al wel het systeem werkend door de Marmitek in de PS/2 poort te pluggen en de muis zelf in de seriele poort. Probleem dan is alleen dat de software niet werkt van Marmitek, omdat deze uitgaat van een seriele verbinding.

Ah kom op, er is toch vast wel iemand met dit probleem??? :( (denk ik 'n keer wat leuks te hebben gekocht, krijg je dit gezeik)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik de boel pas goed aan de praat heb gekregen na een verse installatie van XP. Tot die tijd had ik ook vaak gezeur.
Ik zie nu trouwens dat je de software van Marmitek gebruikt? Als dat klopt dan zou ik het direkt verwijderen en vervangen door maX10, te vinden op http://max10.sourceforge.net/
Lukt het daarmee nog niet, kijk dan ook eens op het Message Board van die site.