Goeie sites over digital videocamera's

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben van plan binnenkort een digitale videocamera te kopen en wil graag een beetje orienteren en vroeg me af of iemand goeie sites weet met bv. reviews er op. Ik ben er nog niet uit wat ik er voor uit wil geven, daar kijk is pas later naar.

Ik heb een aantal dingen in gedachten die zo'n camera zou moeten doen :

1. Mogelijkheid tot maken van foto's (en met usb op een pc zetten)
2. Mogelijkheid om film over te zetten om te editen

Verder heb ik niet echt een idee wat er mee mogelijk is.

Dus als iemand een goede site weet houdt ik mij aanbevolen.

Verwijderd

Walkman schreef op 27 juni 2003 @ 19:49:

...

1. Mogelijkheid tot maken van foto's (en met usb op een pc zetten)
2. Mogelijkheid om film over te zetten om te editen
1 Als je foto's maken wilt kies dan voor een digitale camera, als je wilt filmen kies dan een videocamera. Beide apparaten vertonen functies van elkaar, maar ze zijn er niet echt voor geschikt.

2 Die mogelijkheid is er bijna altijd let er alleen wel op wat je wilt, ik bedoel wil je je film digitaal overzetten naar pc dan heb je zowel op je pc als op je camera firewire nodig. Ga je voor een analoge aansluiting dan heb je een analoge ingang op je pc nodig

edit:

usb 1.1 is te traag voor film je moet zeker firewire of usb 2.0 hebben (let op bij die USB want die serienummers zijn nogal vern&%keratief tegenwoordig)

daarnaast heb je voor het editten van film materiaal een flinke pc nodig met vrij snelle en grote harddisks, al moet daarbij gezegd worden dat de huidige instapmodellen (pc) ruimschoots voldoen

het beste stel je voor jezelf eerst een budget op.

daarna een lijst van vereisten, deze natuurlijk naargelang hun mate van belangrijkheid.

Gewapend hiermee ga je eens kijken in de verschillende showroom winkels en val je ettelijke medewerkers lastig met je steeds groter wordende kennis

test de apparaten en maak nu een lijst met de meest goede modellen voor jou

let ook op gebruiksgemak en staar je niet rot op ccd en megapixels

let op kwaliteit.

nu heb je namen, serie nummers merken etc etc etc

op internet wordt het zoeken nu veel gemakkelijker....maak je keus kies je prijs en veel plezier

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 10:42 ]

• Walkman
  • Niet online
Bedankt voor de links, ben gisteren ook even bij Correct geweest en ik zit nu in ieder te denken aan een sony model. Is het verschil tussen de modellen met 2 miljoen pixels met de iets goedkopere modellen groot? Het is denk ik een afweging die ik zal moeten maken in hoeverre de kwaliteit belangrijk is....

• ventje853
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-01 19:12
Waar je mss ook best op let is of er een digitale ingang zit op je camera; als je wenst te monteren op je pc mbv FireWire dan kan je met zo'n ingang je verwerkte beelden zonder kwaliteitsverlies opnieuw op miniDV zetten. En zo op tv tonen.
Wij hebben een Sony en dat merk is volgens mij de beste voor digitale videocamera's.

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present

• Walkman
  • Niet online
Maar als je ze eenmaal op PC hebt lijkt het me het makkelijkst om ze gewoon op (S)VCD te zetten ipv ze terug te zetten....maar volgens mij zit dat er standaard op die modellen. De modellen die ik op het moment in gedachten heb is de DCR-TRV60e of de DCR-TRV80e...
Pagina: 1