Kortstondige discussies bij nieuwsberichten ondergewaardeerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14
Het valt me op dat wanneer er kleine discussietjes ontstaan bij nieuwsberichten die over het onderwerp gaan worden ondergewaardeerd bij het modereren. Wanneer één persoon iets opmerkt kan het zijn dat iemand anders daarop reagert. Wanneer dan blijkt dat de reactiegevende het verkeerd begrepen heeft wordt de verbetering, of verdere beargumentatie heel vaak als 'Overbodig' gezien.

Mogelijk komt dat doordat men de berichten niet genest ziet. Maar dat is toch een slechte zaak, want zo kan iemand die een nuttige kortstondige discussie opstart steeds een verlaging van karma tegemoet zien. :{ Met als gevolg dat nuttige verdiepingen in het onderwerp voortaan uit blijven |:(

snel voorbeeldje gezocht:
Gepost door desmodus woensdag 25 juni 2003 - 11:20 Score: 1 (Overbodig)
Bij 'platte' weergave lijkt het onzin, maar het is gewoon een reactie op het berichtje van Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

TFF > TMF

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Kleine discussies die on-topic zijn, zijn zeker niet overbodig. Wel hebben ze vaak de neiging om off-topic te gaan, maar da's hier niet aan de orde.

In het algemeen worden on-topic discussies net zo beoordeeld als andere reacties die niet zo diep genest zijn. Wel worden ze meestal minder vaak gemod, omdat niet iedereen zin heeft om lange discussies te volgen. ;) Het voorbeeld dat je aanhaalt vind ik niet sterk. Je wijst op een reactie met daarin een kleine aanvulling die op 1 overbodig staat. Ok, de tag klopt misschien niet, maar de score van 1 is goed genoeg om een eventuele discussie te laten doorlopen. De reactie zelf is tenslotte op zich niet veel waard, maar is op 1 voor iedereen met standaard instellingen zichtbaar.

Bovendien, de meeste mensen die regelmatig discussies hebben laten zich niet afschrikken door eventueel karma verlies. Je haalt, als je goed meedoet in een discussie, met je reguliere reacties toch wel een berg karma binnen. Een eventuele aanvullende post die een 1 krijgt, valt wel weg in het grote geheel.

N.B. Mij is de laatste tijd ook niet een vermindering van discussies op de FP opgevallen. Ik denk dus niet dat 'we' ons hierover echt zorgen hoeven te maken.