Outlook weigert op een pc mail op te halen

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Op deze pc heb ik OE 6 (onder Win 2k) staan die vanmiddag spontaan ophield met mail binnenhalen. Nu krijg ik iedere keer:

"De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: '****', Server: 'pop.xs4all.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F"

Dit gebeurt niet sinds een reboot, maar is plotseling opgetreden. PC rebooten werkt niet, voor zover ik kan zien staan in outlook alle instellingen goed (is dus ook niets veranderd door mij).

Ik heb ADSL Basic van XS4all, zit dus achter de speedtouch 510 (analoog), met daarachter een switch van sweex. Een tweede pc met alleen OE5 en Windows ME heeft nergens problemen mee.

Weet iemand wat dit is en wat de oplossing is. Nieuwe windows erop zetten doe ik liever nu niet, omdat ik dan een aantal bestanden moet gaan overzetten van C naar D, maar D is vol en het past niet op wat CD-R's en zo.

Edit: Oeps, moet dit in IT of in SA?

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 27-06-2003 18:31 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je uberhaut wel op internet komen ?

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
PolarBear schreef op 27 June 2003 @ 18:38:
Kan je uberhaut wel op internet komen ?
Ja, alles werkt verder prima. MSN, ICQ, internet zelf gaat allemaal goed. Ik zit gewoon voor de pc met problemen te internetten nu.

[ Voor 23% gewijzigd door Luke! op 27-06-2003 18:40 ]

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Heb ik ook last van met Adsl van zonnet lite. Soms komtie wel door en soms niet.

Daar is niks of niet veel aan te doen. Als je alles goed ingesteld hebt, dan moet het wel een keertje werken. Bij mij werkt het af en toe wel, af en toe niet.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 20:52
Probeer telnet 's.
Start >> uitvoeren >> telnet pop.xs4all.nl 110
Vervolgens:
USER [username]
PASS [pass]

Kijken of ie dan inlogd :)

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
magic_japie schreef op 27 June 2003 @ 18:40:
Heb ik ook last van met Adsl van zonnet lite. Soms komtie wel door en soms niet.

Daar is niks of niet veel aan te doen. Als je alles goed ingesteld hebt, dan moet het wel een keertje werken. Bij mij werkt het af en toe wel, af en toe niet.
Maar op de tweede pc werkt het wel, dus lijkt mij een andere oorzaak te hebben.

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Cochrane schreef op 27 juni 2003 @ 18:40:
Probeer telnet 's.
Start >> uitvoeren >> telnet pop.xs4all.nl 110
Vervolgens:
USER [username]
PASS [pass]

Kijken of ie dan inlogd :)
Telnet sluit automatisch af dan. Als ik dat via een dosbox doe krijg ik "De verbinding met de host is verbroken."

Overigens, met of zonder switch maakt geen verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 27-06-2003 18:45 ]

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik heb de bijgeleverde KPN ADSL-cd gepakt en daar de setup van maar weer eens gedraaid maar ook dat helpt niet. In het verleden had ik wel eens problemen met totaal geen internetverbinding op deze pc, hielp toen wel.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 20:52
110 dicht dus... moet haast wel een firewall zijn die deze poort dichtgespijkerd heeft en de rest niet. Een virusscanner die automatisch mail checkt is hier ook erg goed in...

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Cochrane schreef op 27 juni 2003 @ 18:52:
110 dicht dus... moet haast wel een firewall zijn die deze poort dichtgespijkerd heeft en de rest niet. Een virusscanner die automatisch mail checkt is hier ook erg goed in...
Oh jee wat ben ik een sukkel dat ik daar niet naar gekeken heb. Ligt aan Norton Firewall maar hoe dat opeens kan :S.

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 23:44
Pagina: 1