Toon posts:

nf7-s rev2.0 voedings vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit mobo met een q-tec dual fan gold 400 watt voeding, maar als ik een spel spel met bios 1.4 dan slaat hij na 5 min helemaal uit, met sirene als ik aanzet dat hij moet uitslaan bij 120 graden zelfs, maar hij wordt amper 50 graden als dit gebeurd.

Het is dus of het bios dat niet helemaal lekker is, of het is een voedingsprobleem wat mij heel sterk lijkt, maar nu de eigenlijke vraag, als ik de ATX stekker aansluit ( duh) kan ik dan ook nog ide extra 12 v aansluiting er bij gebruiken ? heeft dit veel nut ? of is het óf het een óf het ander ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Die extra aansluiting kun je óók gebruiken :) (altijd doen als 'ie er op zit imo :) ). Wat jou probleem is weet ik niet maar zo'n PSU moet het gewoon met de overdrachtelijke twee vingers in de neus kunnen trekken.
Heb je al een ander BIOS geprobeerd dan? Dit omdat je specifiek het bios type vermeldt. Ook goed naar de HSF bevestiging gekeken? (of had je er eerst nooit last van en is dit 'zomaar' gekomen?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
yep het is zo maar gekomen, maar wel vanaf bios rev 1.4 ... tevens had ik toen ook mijn mem geupgrade van noname pc2100 die oc-ed was naar 2700 zonder problemen met mijn oude no name 350 watt voeding, nu heb ik dus een q-tec 400 , kingston pc3200 mem (cas 3) mijn fsb staat op 200 en mem dus ook. Zojuist de nieuwe bios 1.6 geprobeerd, geeft hetzelfde probleem. Ik snap d'r geen reet meer van... met de vroegere biossen draaide het systeem dus 166 fsb/mem @ 2333 mhz
en nu @ 200 /2300 mhz heel vreemd... zal het toch iets van voeding zijn dan ? Ik ga nu ff die 2e aansluiting erbij proberen.

Update : zojuist gewoon maar eens default settings genomen, dan draait het systeem wel stabiel 3dmark door... , het is mij opgevallen dat mijn +12v op 11.49+-

komt te staan als ik overclock, doe ik dat niet dan staat hij op 11.61 misschien is dit net de marge tussen stabiel of net niet en heb ik dus toch een krachtigere voeding nodig, suggesties iemand ?

Heb onlangs ook geprobeerd om terug te schakelen naar mijn oude voeding maar daar heb ik dezelfde uitslaan problemen mee.

Ik heb op een abit forum USA gelezen dat er ook iemand was met dergelijke problemen en dat hij na een voedingsupgrade van dergelijke problemen af was, het is dus aanneemlijk dat mijn probleem hier ook iets mee te maken heeft, maar toch wel erg vreemd dat een 400 watt voeding het niet zou trekken....

kunnen jullie enige voorbeelden geven van voedingen waar jullie a) boven de 200 fsb mee draaien op een nf7-s rev 2.0 ( stabiel) en waar ook nog een overgeclockte radeon 9700 op zit bijvoorbeeld) en die dit allemaal prima trekt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 16:32 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 14:52:
kunnen jullie enige voorbeelden geven van voedingen waar jullie a) boven de 200 fsb mee draaien op een nf7-s rev 2.0 ( stabiel) en waar ook nog een overgeclockte radeon 9700 op zit bijvoorbeeld) en die dit allemaal prima trekt.
Mijn 350 watt Ernmax trekt met gemak me cpu op 210/215 FSB x 11 (me geheugen wil niet verder) en me radeon (zonder volt mod) maar me 5v lijn is super strak onder belasting zakt hooguit 0,05 in.

http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Image.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tjaps op 29-06-2003 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm heeft de 12 v lijn dan ook met de stabiliteit van het systeem te maken ? want die is bij mij dus zoals gezegd 11.49 soms ... en op jouw screenie is die dus 11.86, wat dus een aardig verschil is nog ;)

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
bij mij is de -12 v -> -13,43
dus dat zou ik ook weleens willen weten ik heb dit al eens eerder gepost ergens en toen zei men dat het niet veel uitmaakte maar ik begin toch te twijfelen... ;)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

GoTAProblem schreef op 29 June 2003 @ 20:09:
bij mij is de -12 v -> -13,43
dus dat zou ik ook weleens willen weten ik heb dit al eens eerder gepost ergens en toen zei men dat het niet veel uitmaakte maar ik begin toch te twijfelen... ;)
nope -12 volt is echt niet belangrijk.
waarom heb jij het idee dat het wel zo is dan ?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Heey, ik heb een Qtec 450 Watt Dual Fan en een Abit NF7 Rev 2.0 en mn 12 volt is standaard rond de 11.79 da`s niet heel goed dus, maar dit is wel met 2.06 vcore en 2.9 vdimm en 1.9 VDD en een Raedon 9700 @ 412/351 dus die trekt ook wel wat watts.
Mischien een nieuwe voeding.
Terug geflashed naar 1.2 want 1.4 liet me amper overclocken.
Als je nou alles ff op normale voltages zet etc zou die wel wat beter moeten zijn.
En stop die 12 volt ATX connector er nou in ! dat helpt echt.

p.s. De min voltages gebruikt je pc niet eens O-)

[ Voor 6% gewijzigd door caspergt op 29-06-2003 21:57 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• MaiorDomus
The Doctor schreef op 29 juni 2003 @ 20:40:
[...]

nope -12 volt is echt niet belangrijk.
waarom heb jij het idee dat het wel zo is dan ?
omdat het anders net zo goed niet weergegeven kon worden?? :o

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteravond ook nog eventjes het 1.2 bios geflashed om er zeker van te zijn dat dit er niets mee te maken had en nu kwam mijn systeem zeker verder op 200 fsb in 3dmark2001 alvorens de voeding zichzelf uitschakelde/eruit klapte, dan dit het geval was met de 1.4 of 1.6 bios. Nu het voor mij vrijwel zeker is dat het de voeding is, toch maar weer de 1.6 teruggeflashed, nu even wachten tot ik de q-tec kan gaan ruilen.

Verwijderd

De voedingwaardes mogen 10 % afwijken van de normaal aangegeven waarde. 12V -10% = 10.8 V. Dan moet het systeem nog kunnen werken. Echter. Wat een sensor aangeeft is een meetwaarde met een bepaalde tijdsinterval. Daartussen zou hij dus nog regelmatig kunnen dippen en pieken. wat je dus niet ziet. Dat was bij het het probleem waardoor mijn ASUS A7N8X steeds resetten.

Andere (stabielere) voeding.... EN klaar. :D

• MaiorDomus
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 13:10:
De voedingwaardes mogen 10 % afwijken van de normaal aangegeven waarde. 12V -10% = 10.8 V. Dan moet het systeem nog kunnen werken. Echter. Wat een sensor aangeeft is een meetwaarde met een bepaalde tijdsinterval. Daartussen zou hij dus nog regelmatig kunnen dippen en pieken. wat je dus niet ziet. Dat was bij het het probleem waardoor mijn ASUS A7N8X steeds resetten.

Andere (stabielere) voeding.... EN klaar. :D
aha dus daarom is mijn pc onstabiel _/-\o_
merkte ik vandaag nog hij is niet alleen onstabiel na het overclocken... 8)7
mijn pc is dus ook lekker over die 10 % mag dan tenslotte maar 13,2 hebben... daar ben ik bij de metingen dus al overheen :D

Nou dan kan ik nou dus mooi die leuke Zalman 400 watt gaan halen :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door MaiorDomus op 30-06-2003 13:25 ]

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

caspergt schreef op 29 June 2003 @ 21:55:
Terug geflashed naar 1.2 want 1.4 liet me amper overclocken.
zijn er meer mensen die hier last van hebben op een NF7 rev2? Zo ja scheeld het veel?

Specs van mijn bak Hier!

• MaiorDomus
msentinelb schreef op 30 June 2003 @ 18:48:
[...]

zijn er meer mensen die hier last van hebben op een NF7 rev2? Zo ja scheeld het veel?
ja ik had er ook last van... met de beta lukte het overigens wel?? :o
nouja met versie 1.6 zou je nergens meer last van moeten hebben :Y)

Verwijderd

waarom ga je de zalman 400 Watt halen, als je voor de helft van de prijs een Q-Tec 550 Watt kan halen, de zalman kost namelijk 119 en de Q tec 50 Euro.

• MaiorDomus
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 19:57:
waarom ga je de zalman 400 Watt halen, als je voor de helft van de prijs een Q-Tec 550 Watt kan halen, de zalman kost namelijk 119 en de Q tec 50 Euro.
je kunt de zalman voor 99,88 halen bij perfect-systems :Y) en die maakt natuurlijk heel wat minden lawaai... maar...... die prijs van die Q-tec is natuurlijk wel weer mooi meegenomen ook al houd ik niet zo van dat AU-kleurtje...

maar dan komt nog een probleem... ik houd niet zo van bestellen via internet en omdat ik in overijssel woon zit ik met een probleem met die Q-tec.. terwijl ik die Zalman gewoon in Oldenzaal (8 km) kan krijgen :)

dat waren dus mijn afwegingen... ;)

Verwijderd

Kingston Hyper X is geen goede combinatie met een NF7-S rev2.0.
Klok je geheugen eens terug tot onder 190mhz en kijk dan eens of het probleem
zich nog voordoet. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met dit geheugen. Op 185x13=2405 is mijn 2400+ helemaal stabiel maar op 12x200=2400 totaal niet.
Pagina: 1