Toon posts:

sensaura werkt niet met terratec space

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een nieuwe terratec 7.1 space kaart gekocht, om mijn onboard nforce 2 geluidskaart te vervangen.
nu ben ik alleen een probleem tegengekomen want op mijn onboards geluidskaart deden mijn 5.1 surround boxen het allemaal allleen nu niet meer.
ik heb dus even gezocht hoe dat kwam en ik zou sensaura moeten activeren.
dit had ik dus gedaan maar als ik dan restart dan is eerst dat liedje van het opstarten, maar daarna krijg ik allemaal rare piepen en gekrijs te horen.
er komt dus geen geluid meer vanaf , maar als sensaura uitstaat werkt het gewoon perfect!

dit is wat ik al heb gedaan :
* irq's kijken ( allemaal andere behalve videokaart, die deelt de irq met de videokaart)
* in anders pci slot gedouwd ( had geen nut, en zat toen HEEL ergens anders dus geen irq conflict met videokaart)
* alle opties aangezet zoals 7.1 surround en daarna weer 5.1 enz.
* met search gezocht ( hielp niet want bij hun deed sensaura het gewoon niet in cs maar bij mij dus helemaal niet :s en krijsen....

ik weet dus niet wat er nou aan de hand is want sensaura wilt gewoon niet werken en kan ik dus ook geen surround krijgen, kan iemand me helpen?

systeem:

windows xp PROF. service pack 1
athlon xp 2500+ barton
radeon 9700 pro
2 x 256 mb pci 3500 geheugen
wd 80 gb 8 mb cache schijf
terratec 7.1 space geluidskaart
logtech z-640 boxen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Uhm... Welke Windows versie draai je mee? Welke driver werk je mee?

Bij mij draait de Aureon Space perfect met Windows XP Pro SP-1 en de laatste driver. (Niet de nieuwste beta overigens). Sensaura, EAX etc. Het werkt allemaal.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm raar, ik heb de startpost nu gewijzigd, maar ik heb gewoon de drivers van de cd en windows xp prof sp 1.
weet je trouwens hoe je kan testen of ie uberhaupt wel een signaal doorgeeft naar de achterste boxen? ( heeft er niks mee te maken, maar kan ik wel alvast ff testen)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Door je oren eens bij je achterste luidsprekers te houden 8)7 Maar ff zonder dollen, een driverupdate kan nooit kwaad. Die kun je hier zo downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik :P , maar ik bedoel net zon programma als bij creative zoals : right , left , center enz
nu heb ik de officiele driver geprobeert ( haalde niks uit ) en de beta ( haalde ook niks uit).
:( maar wat me wel opvalt is dit :

Software: Versie 5.01.2600.10 (TTP9MIXER.EXE)
Interface: Versie 5.01.2600.10 (TTP9API.DLL)
Driver: Versie 5.01.2600.10 (TTP9.SYS)

dat klopt toch niet?? moet toch nieuwer zijn??, en in die files zitten steeds 2 bestandjes voor je control pannel en je drivers ja ik start gewoon steeds dat control pannel programmatje op, want ik weet anders ook niet want ik met die losse driver files moet??
of is het zo gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nope, is niet goed. 10 was volgens mij origineel, 11 de laatste versie, 12 de beta.

Hier staat de 11 versie (laatste stabiele driver) te downloaden.
http://supporten.terratec...e=index&req=getit&lid=281

Heb je overigens wel eerst de oude driver verwijdert? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee idd dat had ik niet gedaan, maar nu werkt het nog niet :S de beta start gewoon niet op en als ik die .11 versie installeer staat er gewoon weer hetzelfde als 1 post terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*kick

btw doe ik het wel goed met die drivers installeren, want heb nu net windows erop nieuw opgezet en ik installeerde gelijk die nieuwere driver, maar hij zegt dat ik er eerst drivers op moet zetten :r dus blijkbaar moet je niet alleen die control panel installeren.
maar hoe installeer ik dan de nieuwere drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 12:45:
*kick

btw doe ik het wel goed met die drivers installeren, want heb nu net windows erop nieuw opgezet en ik installeerde gelijk die nieuwere driver, maar hij zegt dat ik er eerst drivers op moet zetten :r dus blijkbaar moet je niet alleen die control panel installeren.
maar hoe installeer ik dan de nieuwere drivers :?
Driver en control panel zijn 2 verschillende files. Eerst de driver, dan het panel. Should work then.

Hier werkte het meteen prima. Ik heb eigenlijk geen idee meer waarom het bij jou niet werkt :'(

P.S.
Zijn er nog andere Aureon Space eigenaren hier actief :?

[ Voor 6% gewijzigd door SandsOfArrakis op 28-06-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt maar dat snap ik nog net :) maar de driver is geen install file! dat zijn gewoon losse files :z dus waar moet ik die dan neergooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vreemd, want mijn driver heeft wel degelijk een installer. Hij is alleen net wat te groot om naar mijn provider te uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ admins sorry wil hier geen chatlog van maken maar kan ff niet anders..... ;(

nou het ligt niet aan mn computer, want op mn broertjes computer zijn het ook gewoon losse files :( heb nieuwste winzip en winrar dus daar ligt het ook niet aan ( start hij bij jou ook auto winzip op voor uitpakken?)
weet me geen raad meer guys :( iemand anders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Even gedownload en het is idd een set losse files.

Maar ook dat kan je eenvoudig installeren hoor :)

my computer -> control panel -> system -> hardware -> device manager -> sound, video and game controllers -> 'je geluidskaart' -> driver -> update driver -> install from a specific location -> kiezen voor een search in enkel die dir of don't search kiezen etc :)

(heb trouwens geen aureon)

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 28-06-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAAAA HIJ DOET HET!!!!

ten ste wil ik iedereen bedanken die me geholpen heeft!!!

wat ik nu gedaan heb is :

wat acm zei had ik enigzins al geprobeerd alleen toen lukte het niet, want ik ging daar dus heen en deed bijwerken maar hij kon steeds niks vinden :Z .
dus ik ging maar eens ff in die manual kijken ( had nu eindelijk acrobat gedownload anders deed ik dat al veel eerder)
maar daar stond dus dat ik bij printers en andere hardware moest kijken , dat had ik vorige x ook gedaan maar ik dacht nog een x kan geen kwaad.
dus ik daar kijken en ineens zie ik iets van media bla bla staan!! en dat zocht ik dus want alleen DAAR kan je de drivers installeren ( vorige x gewoon niet goed gezien door blijdschap ofzo }) )
dus daar daarheen gebladerd en gelijk de NIEUWE drivers opgegeven ( dus neit van cd) en toen alles geinstalleerd keek ik bij het paneel en er stond bla bla.11 !!! dat moest ik dus hebben.
voorzichtig zette ik sensaura aan en restartte .
en TOEN DEED IE het!!!! joepie!!

bedankt nogmaals! alle 2

* heb btw ook windows opnieuw geinstalleerd, maar dat was maar 1 reden ( werd gewoon te vol)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 13:38 ]

Pagina: 1