Het probleem is gevonden. De onboard video in mijn pc kan niet uitgeschakeld worden met jumpers of in de bios, en win98 kan de 2e videokaart in deze situatie niet verwerken. (Dit heeft de leverancier mij verteld).
Door win2000 of hoger te installeren is het opgelost.
Bedankt voor de tips.
>
>
>
>Ik heb een PII 350Mhz 128Mb systeem geheugen met een onboard videokaart >van 4mb (Maxtor).
>Nu heb ik een PCI NVidia Geforce4 videokaart (64Mb) (ik heb geen agp slot).
>Alleen nu loopt windows 98 SE vast bij bijv. het opstarten of installeren van >diverse programmas/games. Is dus zeer onstabiel geworden.
>Heb intussen windows opnieuw (schoon) geinstalleerd op de pc met alleen de >videokaart (nog geen geluidskaart etc.) en loopt dan al regelmatig vast. (Ook de >onboard videokaart is dan nog niet geinstalleerd Alleen standaard VGA ).
>In de bios kan ik niks vinden om eventueel de onboard.
>Ik heb alleen de kaart in het PCI slot gestopt en toen kwam er bij de Onboard >monitor aanlsuiting geen signaal meer uit. Maar dus wel uit de PCI Geforce kaart >kwam al wel beeld uit.
Door win2000 of hoger te installeren is het opgelost.
Bedankt voor de tips.
>
>
>
>Ik heb een PII 350Mhz 128Mb systeem geheugen met een onboard videokaart >van 4mb (Maxtor).
>Nu heb ik een PCI NVidia Geforce4 videokaart (64Mb) (ik heb geen agp slot).
>Alleen nu loopt windows 98 SE vast bij bijv. het opstarten of installeren van >diverse programmas/games. Is dus zeer onstabiel geworden.
>Heb intussen windows opnieuw (schoon) geinstalleerd op de pc met alleen de >videokaart (nog geen geluidskaart etc.) en loopt dan al regelmatig vast. (Ook de >onboard videokaart is dan nog niet geinstalleerd Alleen standaard VGA ).
>In de bios kan ik niks vinden om eventueel de onboard.
>Ik heb alleen de kaart in het PCI slot gestopt en toen kwam er bij de Onboard >monitor aanlsuiting geen signaal meer uit. Maar dus wel uit de PCI Geforce kaart >kwam al wel beeld uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 14:23 ]