Toon posts:

Menu met stylesheet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met mijn website http://members.lycos.nl/arjan1202
Ik heb een stylesheet en daarin staat dit:
<div style="width: 150px; border: solid 1px black; background-color: white; padding: 3px; margin: 4px 2px 4px 2px;>
<a href="index.php">Menu</a><p>
<a href="index.php">Home</a><p>
<a href="spelers.php">Spelers</a><p>
<a href="taktiek.php">Taktiek</a><p>
<a href="graphics.php">Graphics</a><p>
</div>
Dit is mijn menu zoals je op mijn site ziet waar de links staan.
Nou wil ik in index mijn tekst zetten maar dat komt onder mijn tabel te staan ook als ik center doe. Code ziet er als volgt uit.
<body>
<?
include ("stylesheet.css");
?>
<center>Hallo</center>
</body>
</html>
Maar ik wil mijn tekst naast mijn tabel zetten, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Weet iemand misschien een oplossing, of ander idee om dat te doen.
Want ik weet het niet meer

Verwijderd

wtf :? als je css doet doe dan meteen goed css en gooi die center eruit. En wat doet die include in je body? :? www.w3schools.com, ga daar eens kijken, volgens mij heb je echt de basics niet begrepen nl.

:| :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 15:26 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
1. Stylesheet zet je niet in de body maar in de head.
2.a) Als je bedoelt om 1 regel tekst naast een tabel te zetten, zul je moet display:inline moeten werken (of geldt dat voor tabellen niet? jawel toch éh... :p).
2.a) Als je bedoelt om naast een tabel nog een hele hoop tekst te zetten:
code:
1
2
3
4
tabel|tekst
tabel|tekst
tabel|tekst
tabel|nog meer tekst
zo dus, zal je ofwel er een overlappende table in moeten maken, ofwel gaan klooien met divs :), waarbij divs uiteraard de voorkeur hebben, aangezien deze bedoeld zijn voor het structureren van de lay-out, en tables voor het weergeven van data :).

Enne, wat doet die </p> achter al je linkjes?

offtopic:
ph34r my 1337 ASCII skillz :+

[ Voor 18% gewijzigd door coubertin119 op 27-06-2003 15:28 ]

Skat! Skat! Skat!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Je kunt tekst niet naast een tabel zetten. Je zult daarvoor een tweede deel van de tabel moeten maken. Je kunt uiteraard wel die nieuwe pagina openen in een iframe, daarvoor moet je wel de naam van die iframe opgeven als target bij de link.

HTML:
1
2
3
4
5
6
<table>
  <tr><td>Menu item 1</td></tr>
  <tr><td>Menu item 2</td></tr>
  <tr><td>Menu item 3</td></tr>
  <tr><td rowspan='3'>Main</td></tr>
</table>

Dit zou iig de 'oplossing' zijn als je het er naast zou willen plaatsen. Wat jij echter doet is een compleet nieuwe pagina laden. Ik ben bang dat je aan frames vast zit, of het menu in iedere pagina moet integreren.

Overigens is een DIV heel iets anders dan een TABEL met heel andere mogelijkheden en manier van implementatie. www.w3schools.com zoals eerder gezegd lijkt me in deze geen overbodige luxe ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Kaastosti op 27-06-2003 15:28 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Zie bovenstaande tips. Niet echt een moeilijk probleem dus. Had je best zelf op kunnen zoeken. En volgens curry moest je de FAQ lezen en volgens mij heb je dat niet gedaan.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.