Toon posts:

[Excel XP VBA]Outlook Template maken en opslaan of schijf...

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het merendeel van de werkzaamheden binnen ons bedrijf maakt gebruik van Microsoft Outlook en Excel. Ze maken rapportages in Excel en willen deze per mail versturen naar klanten. Daar is al een heel systeem voor gemaakt, maar nu is het de bedoeling dat een gebruiker (die geen verstand heeft van Outlook) snel en makkelijk een Outlook sjabloon kan maken. En daar gaat het mis.

Ik kan met VB code een e-mail maken op basis van een leeg sjabloon en daar de tekst invoeren wat de gebruiker wil bewaren. Ik laat voor alle zekerheid het sjabloontje nog wel even aan de gebruiker zien middels de .Display functie en daar ziet het sjabloontje er nog perfect uit.

Ga ik die nu opslaan als een .oft bestand dan gaat het helemaal mis. Het opgeslagen sjabloontje krijgt het icoontje van een e-mailberichtje en zodra ik die probeer te openen krijg ik de melding "Het bestand kan niet worden geopend. Misschien bestaat het bestand niet of u bent niet gemachtigd om het bestand te openen". En dat terwijl ik de Admin ben van de locatie en volledige rechten heb tot het bestand.

Ik heb even de code in dit bericht geplakt waarmee ik het Sjabloon aan maak:
---
Private Sub cmdAdd_Click()
Dim FileSystem, FileAction, Temp As String
Dim FileName_Mail As String

Set myOlApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set myItem = myOlApp.CreateItemFromTemplate("C:\Development\Blank.oft")

FileName_Mail = "C:\Development\TestMail.oft"
myItem.HTMLBody = "<HTML><BODY><FONT FACE=""Arial"" SIZE=2>" & txtBody.Text & "</FONT></BODY></HTML>"
myItem.SaveAs FileName_Mail, olTemplate
myItem.Display

End Sub
---

Ik heb inmiddels verschillende dingen geprobeert, namelijk: de normale Body aanspreken van myItem, een nieuw item te creeeren ipv een bestand sjabloon aan te passen en de .SaveAs & de .Display functies omdraaien. Hellaas hebben deze punten niet geholpen.

Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe? |:(